וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הלווית הרב עובדיה יוסף: הכניסה לבירה נחסמה

7.10.2013 / 20:21

אגד ורכבת ישראל תיגברו קווים לעיר לקראת הלוויה, שיצאה בשעה 18:00 מישיבת פורת יוסף, ובה משתתפים כ-600 אלף בני אדם. רחובות רבים נסגרו. צפו במפת הפקקים המתעדכנת

צילום: עומר מירון, אבי כהן, לע"מ, רויטרס, קובי לביא – כיכר השבת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

ירושלים בכוננות גבוהה בשל מסע הלוויה של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שהלך לעולמו מוקדם יותר היום (שני) בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. אלפי שוטרים, שוטרי מג"ב, שוטרי תנועה ומתנדבים מאבטחים את המשתתפים בלוויה ואת מסע האלונקה שיצאה בשעה 18:00 מישיבת פורת יוסף אל בית העלמין בסנהדריה. אוטובוסים הופנו לחניות ברחובות הבאים: גולדה מאיר ושדרות אשכול. אוטובוסים של אגד, שתיגברה את הקווים לירושלים נוכח האירוע, יחנו בחניון בנייני האומה. בנוסף, רכבת ישראל תגברה את הקווים מתל אביב, דרך בית שמש ועד לבירה לקראת הלוויה. כמו כן, הרכבת הקלה פועלת באופן מוגבר והחלה להפעיל קווי הנסיעה גם בחלקו הדרומי של הקו מתחנה מרכזית ועד הר הרצל. זאת, בנוסף לפעילות הרכבת בין פסגת זאב לגבעת התחמושת.

בשעה זו מורגשים עומסי תנועה כבדים בכניסות לירושלים. עקב כך, חסמה המשטרה את הכניסה לעיר לכלי רכב פרטיים ממחלף גינות סחרוב. המשטרה ממליצה להימנע מלהגיע לאיזור, וממליצה לנסוע לבירה דרך כביש בית שמש-רמת רזיאל או דרך מחלף הראל בכביש 395. לבאים לירושלים מכיוון 443, התנועה מופנית לכיוון גבעת זאב-רמות. כמו כן, ברחבי העיר עצמה הצירים הראשיים - ציר בגין וכביש 1 (בתוך העיר) - פתוחים לתנועה, אולם מורגשים בהם עומסי תנועה, ומומלץ לא להגיע לאזור.


לקריאה נוספת:
מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, הלך לעולמו
דרעי התייפח: "לא יודעים מה נעשה עכשיו"
הרב שירד אל העם: סוד כוחו של הרב עובדיה יוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת הרחובות שייסגרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסע ההלוויה יצא, כאמור, מישיבת פורת יוסף בשכונת גאולה בבירה בשעה 18:00, ועל פי הערכות המשטרה משתתפים בו יותר מ-600 אלף בני אדם. המסע יעבור דרך רחוב מלכי ישראל, שמגר, ירמיהו, בר אילן עד בית העלמין. כל הרחובות המובילים לבית העלמין ייסגרו לתנועה. הציבור נדרש לא להגיע בכלי רכב פרטיים לרחובות המובילים לבית העלמין בסנהדריה. המשטרה מבקשת מהציבור הרב המגיע להלוויה לגלות איפוק וסבלנות בכדי לא לגרום לנפגעים במקום. בנוסף להנחיות שיועדו לציבור הרחב, הודיעו קציני משטרה לציבור הרבנים הבכירים כיצד עליהם לנהוג עקב הצפיפות הרבה בהלוויה.

גם במגן דוד אדום ובארגון איחוד הצלה תיגברו כוחות לקראת הלוויה. במד"א מדווחים כי אנשי הארגון העניקו טיפול ליותר מ-40 בני אדם שנפצעו באורח קל במהלך מסע ההלוויה כתוצאה מהדוחק הרב השורר במקום. שישה מהם אף נזקקו להמשך טיפול רפואי ופונו בשל לבתי החולים בירושלים. כמו כן, מאז ההודעה על מותו של הרב טיפלו אנשיה בעשרות בני אדם שהתעלפו במהלך תפילה בכותל המערבי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מפת הפקקים המתעדכנת

במד"א ציינו כי על מנת לאפשר לכוחותיהם בעיר להמשיך אנשיהם נערכו להפעלת עשרות אופנוענים, חוליות רגליות ופיזורם של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ במרכזי השכונות על מנת לאפשר הגעה מהירה והענקת טיפול רפואי מהיר לכל נפגע ברחבי העיר, גם במהלך מסע ההלוויה ולאחריה.

בהכנת הידיעה השתתף יוסי אלי

למעלה מחצי מיליון איש הגיעו להלווייתו של הרב עובדיה יוסף. עומר מירון
ההמונים במסע ההלוויה, הערב/עומר מירון
בית העלמין סנהדריה בהלווייתו של הרב עובדיה יוסף. עומר מירון
בית העלמין בסנהדריה, הערב/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully