וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "עם ישראל איבד את אחד מחכמי הדור"

ראש הממשלה התייחס למותו של הרב עובדיה יוסף, ואמר: "יוסף פעל להאדרת המורשת הישראלית, חדור באהבת התורה והעם". יחימוביץ': "להותיר מאחוריו אמירותיו השנויות במחלוקת"

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בצהריים (שני) למותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. נתניהו אמר: "שמעתי ביגון כבד על לכתו של הרב הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים בדורנו. הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות. הוא פעל רבות להאדרת המורשת הישראלית, ובה בעת פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל. הוא היה חדור באהבת התורה והעם. הערכתי מאוד את אישיותו הלבבית ואת דרכו הישירה. בפגישותיי עמו תמיד החכמתי ולמדתי. עם ישראל איבד את אחד מחכמי הדור. אני שולח את תנחומי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי דרכו הרבים".

בהמשך הגיע נתניהו לבית הלוויות שמגר, יחד עם נשיא המדינה שמעון פרס, שם ספד לו שוב. "זו אבדה גדולה לעם ישראל, גדול הפוסקים בדורנו. הוא קבע שיהודים אתיופים הם יהודים לכל דבר, לאחרים לא היתה תעוזה כזו. הוא התאים את ההלכה והמורשת לעם ישראל המתחדש בארצו. דמות כבירה, יחיד בדורו, אבדה גדולה מאוד", אמר.

מנהיגה הרוחני של ש”ס, הרב עובדיה יוסף, הלך לעולמו בגיל 93

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בפגישותיי עמו תמיד החכמתי ולמדתי. נתניהו עם הרב יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר אורי אריאל אמר עם היוודע דבר מותו של הרב יוסף: ?ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. עם ישראל כולו מבכה את לכתו של מרן גדול הדור הרב חיים עובדיה יוסף. היה גדול הפוסקים ומורה ההוראה בדורנו שהקדיש חייו למען תורת ישראל ועם ישראל. זוהי שריפה לכל בית ישראל והסתלקותו הינה חור עצום שנפער בלב האומה?.

גם שר האוצר, יאיר לפיד, ספד ליוסף. "הרב יוסף היה ממעצבי הרבנות הראשית בישראל ואחד מגדולי פוסקי ההלכה והסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם התורה", נמסר בהודעה מטעם סיעתו של לפיד, "יש עתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"מנהיג רוחני ופוסק הלכה לרבבות"

השר נפתלי בנט ספד גם ליוסף. "יוסף סלל נתיבות ברגישות ובתבונה בין אדם לחברו ובין ישראל לאביהם שבשמים.
הרב היה מגדולי מנהיגי הרוח של עמנו בדור האחרון, היה סמל לרגישות הלכתית, זכה להנגיש את ההלכה להמונים והנהיג במשך קרוב לשבעים שנה את עם ישראל. אני שולח תנחומי למשפחה ומקווה לימים טובים יותר לעם ישראל".

גם יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', שלחה בצהריים תנחומים למשפחתו של הרב יוסף. "זה הרגע להשאיר מאחור את אמירותיו השנויות במחלוקת של הרב, ולזכור כי היה מנהיג רוחני ענקי, גדול בתורה ובעל יכולת נדירה ללכד סביבו ציבורים נרחבים בחברה הישראלית. בלכתו של אדם בעל שיעור קומה כזה יבחר כל אחד מה הוא לוקח ממנו ואני אקח את תמיכתו החדה בשלום ואת גישתו האנושית והמקלה בכל הנוגע לעגונות, לגיורים, ולנושאים רבים נוספים".

שר החינוך הרב שי פירון אמר היום כי יחד "עם מאות אלפי חסידיו אני מבכה היום את פטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. הרב היה יחיד בדורו בגאונות, בפסיקה ובהנהגת הציבור. הרב הותיר חותם בל יימחה על ההיסטוריה של עם ישראל. מורשתו ההלכתית תמשיך ללוות את עם ישראל עוד שנים רבות".

כנס בחירות ש"ס, נובמבר 2012. עומר מירון
הלך לעולמו בגיל 93. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

מוקדם יותר הלך לעולמו הרב עובדיה יוסף בגיל 93 בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. הרב היה מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס, וקודם לכן שימש במשך עשור כרב הספרדי הראשי של ישראל. הוא נחשב לפוסק הלכה מרכזי בעולם התורה הספרדי ואף זכה בקרב חסידיו לתארים "פוסק הדור", "גדול הדור" ו"מרן" (מורנו בארמית). ב-1970 זכה הרב יוסף בפרס ישראל לתרבות תורנית על ספריו ההלכתיים. באמצעות ש"ס, שהוקמה ב-1984, הפך לגורם רב השפעה בזירה הפוליטית ולמוקד עלייה לרגל של בכירי המדינה. הרב הותיר אחריו 10 ילדים לאחר שבנו יעקב מת בשנה האחרונה, ומאות נכדים ונינים. הוא התאלמן מאשתו מרגלית.

בשבועיים האחרונים אושפז הרב יוסף בבית החולים, תחילה בשל בעיה בלבו. מצבו הלך והחמיר בימים האחרונים, הוא הורדם והונשם, והיום קרסו מערכות גופו, ומצבו הוגדר קריטי. בני משפחתו הוזעקו לקומה השמינית בבית החולים, בה אושפז, ולמקום גם הגיע נשיא המדינה שמעון פרס. כעת, כאמור, התקבלה הבשורה המרה על מותו של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully