וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף הורדם שוב; יעבור ניתוח להקל על הנשימה

6.10.2013 / 19:19

הרב שיעבור מחר הליך שבו ייפתח חור בגרונו. הרופא המטפל הסביר כי מצבו עדיין קשה ויציב והוא עדיין בסכנת חיים: "היו עליות וירידות ביומיים שלאחר הוצאת צינור ההנשמה"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

מגמת השיפור במצבו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, נבלמה - כך הודיע אחר הצהריים (ראשון) פרופס' דן גילון, הקרדיולוג המטפל ברב המאושפז זה כשבועיים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "מצבו של הרב עדיין קשה, אך יציב", אמר פרופ' גילון. בהמשך הערב הרב הורדם והונשם שוב לצורך הליך כירורגי טרכסיוטומי שהוא צפוי לעבור מחר, וצפוי להימשך כ-40 דקות. מטרתו לשפר את יכולת הנשימה והדיבור של הרב באמצעות חור זמני בגרון. הסיכון בניתוח מסוג זה הוא החשיפה הגבוהה יותר לזיהום עקב המקום הפתוח. לאחר ההליך תיבחן שוב האפשרות להעיר אותו. דוברת בית החולים אישרה כי צוות הרפואים המטפל ברב החליט לחזור להנשים ולהרדים אותו לאור "קושי נשימתי מתגבר".

קודם להרדמה היזומה, הצליח כבר הרב לנשום בכוחות עצמו. "מבחינת המשך הנשימה העצמונית, הוא עדיין נושם עצמונית ואפילו נינוח היום", הסביר פרופ' גילון קודם להרדמה. "היו עליות וירידות במהלך היומיים שלאחר הוצאת צינור ההנשמה. ידענו ויידענו את כולם שיש אפשרות שהוא יחזור להיות מונשם. לשמחתי, הוא לא נזקק לזה כרגע - ואני מקווה שכך ימשיך".

הרופא התייחס לחששות שהובעו היום על ידי מקורבי הרב, וביםן היתר יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהזהיר מוקדם יותר מפני "זיהומים ופטריות" שעלולים לפגוע ברב: "נושא אחר שעלה מבחינת הטיפול והדאגה, וגם אני מבין מהסביבה הקרובה, היה עניין של זיהומים. חשוב להדגיש, שאמנם יש לו זיהום. הוא קיבל טיפולים אנטיביוטיים שונים - בשלב מסוים יותר תרופות ובשלב מסוים פחות, אבל זה חלק מהמהלך הרגיל שהוא לא טוב מבחינת הרופא כי זה כן מסכן אותו. סכנת החיים קיימת כל הזמן - אך היא לא נראית מיידית. הרב חולה, ולכן יכולה להיות גם החמרה".

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה"/עומר מירון

פרופ' גילון שלל דיווחים שונים לפיהם חלה החמרה במצבו של הרב בעקבות זיהום שהתגלה בגופו של הרב יוסף: "לאורך כל האשפוז הזיהומים נמצאים ברקע, והמצב יודע עליות ומורדות. זה דבר יחסית רגיל בגילו ובמצבו הרפואי. ידענו לטפל בהם תרופתית, כמו גם עכשיו". הוא גם שלל את הדיווחים לפיהם חלה החמרה משמעותית במצבו ועם זאת ציין כי סכנת החיים "עדיין קיימת, אך היא לא מיידית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מרן סובל מאוד"

אריה דרעי ביקש היום מהציבור להמשיך להתפלל לרפואת הרב. "הייתה ירידה במתח, אנשים חשבו שהגענו למנוחה ולנחלה אך צריכים לדעת שאנחנו רחוקים מזה", אמר יו"ר ש"ס בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה", והוסיף: "היינו עדים בימים האחרונים למגמות של שיפור. בשבת האחרונה מרן סבל מכאבים גדולים מאד. מי שעמד ליד מיטתו ראה ממש את הסבל הנורא של גדול ישראל, ירדו לנו דמעות כיוון שלא יכולנו לעזור בשום דבר".

"אמנם נותנים טיפול תרופתי", הסביר דרעי, "אבל במצב של מרן עם כל המצב הרפואי שלו, עם כל החולשה שלו, צריכים להתפלל. צריכים לזעוק לקדוש ברוך הוא שימשיך את מה שהיה ושמרן יוכל עם גופו להתגבר על הזיהום הזה ולהמשיך עם הנשימה ועם כל הסימנים החיוביים שהיו".

בעקבות מצבו הרפואי של הרב, ארגנו תלמידיו ומאמיניו עצרות תפילה לרפואתו בכל רחבי הארץ. מחר בצהריים תקיים "רשת מעיין החינוך התורני" של ש"ס עצרת תפילה לרפואת הרב ברחבת הכותל המערבי ובה צפויים להשתתף אלפי ילדים ונערים.

עדכון ראשון: 18:41

לקריאה נוספת:
הרב עמאר: "אינני ראוי לרשת את הרב עובדיה"
איך הפך הרב עובדיה למגה סלב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully