וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתנגדות פרץ, אישרה ועדת השרים את הרכבת לאילת

תוואי הרכבת אושר בוועדת השרים לענייני פנים ושירותים. חמישה שרים תמכו, ואילו רק השר להגנת הסביבה התנגד. לטענת פרץ, התוואי יפגע אנושות בטבע, אף שישנן חלופות עדיפות

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה היום (ראשון) את תוואי הרכבת לאילת. חמישה שרים תמכו בהצעה, ואילו רק אחד התנגד - השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ. אתמול טען השר פרץ כי התוואי המוצע יפגע בשמורות הטבע ובמרחבי הנגב "בצורה אנושה", בעוד שלדבריו, ניתן למצוא חלופות טובות יותר.

בהודעה שפרסם אתמול טען פרץ כי עד כה לא הוצג לשרים ניתוח של השפעת הרכבת על אזור העיר אילת, ולא נדונו ההשלכות להקמת נמל מטענים חדש שיחייב חפירת תעלת מים עמוקה וייצור "הארכה" של הים מעבר לעיר. עוד טען פרץ כי הקמת נמל שכזה עלולה לפגוע באופן קשה בשוניות האלמוגים הייחודיות, ובכך לגרום נזק לתיירות בעיר. לדבריו, "מסלול האישורים החפוז יכול להפוך למסלול מהיר להרס הטבע והתיירות בנגב בכלל ובאילת בפרט. מדובר בהחלטה שמתייחסת לציר שבין אילת לבאר שבע, כאשר טרם נבחנו המשמעויות בתוך נמל אילת, שעלול לספוג נזק בלתי הפיך ופגיעה בערכי טבע ייחודיים הקיימים באילת, ובכך למחוק את העיר ממפת ערי התיירות בעולם".

עוד אמר פרץ כי התוואי המוצע "הוא מסלול שיפגע בשמורות הטבע ובמרחבי הנגב בצורה אנושה כאשר ניתן למצוא חלופות טובות יותר ולכן חובה עלינו לקיים דיון רציני ומעמיק בכל הסוגיות וההשלכות הנובעות מתכנית זו. הדבר המינימלי שנדרש לפני שדוהרים קדימה הוא לבצע תסקיר שיבחן את השפעת הרכבת על העיר אילת ועל המפרץ בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully