וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתקן: החפץ שנמצא ליד פסגות אינו כלי נשק

שעות ספורות לאחר ההודעה שנמצא כלי הנשק ששימש את המחבל שפצע ילדה בת 9 בהתנחלות, פרסם צה"ל הודעת תיקון והבהיר כי כלל לא מדובר בנשק. עדיין לא נקבע אם היא נפצעה מירי

צילום: רועי עידן, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בנתניהו מגיב לפיגוע בפסגות)

לאחר שהבוקר (ראשון) הודיע צה"ל כי מצא במהלך הסריקות סביב ההתנחלות פסגות כלי נשק מאולתר, דמוי אקדח, שככל הנראה שימש את המחבל בפיגוע אמש ביישוב, יצאה הודעת תיקון. "בהמשך למידע שהועבר הבוקר, התברר כי החפץ שנחשד כנשק מאולתר אינו נשק", נמסר מדובר צה"ל.

מציאת כלי הנשק, יחד עם חוות דעת של המעבדה לזיהוי פלילי, הובילו בבוקר למסקנה כי נעם גליק בת התשע נפצעה מירי מחבל שככל הנראה חדר ליישוב. גורם ביטחוני מסר כי החשש הראשוני היה שמדובר בדקירה ולאחר מכן שונתה האבחנה על ידי המעבדה לזיהוי לפלילי של המשטרה. "נכון לשעות הבוקר, על פי חוות דעת של המעבדה לזיהוי פלילי, נקבע כי מדובר בירי. הנושא עדיין נמצא בבחינה", מסר.

סריקות ביישוב פסגות יום לאחר החשד לחדירה ליישוב ופציעת ילדה. נועם מושקוביץ
פסגות, הבוקר/נועם מושקוביץ

במהלך הסריקות שהחלו כבר אמש אותרה פרצה בגדר החכמה של היישוב, וכן נמצאו עקבות, אולם המחבל טרם אותר. "ראיתי אדם עם כובע גרב יורה בי, כנראה עם אקדח", סיפרה הילדה שנפצעה למשפחתה. בעקבות האירוע, התבקשו תושבי פסגות להישאר בבתיהם ולא לצאת החוצה, מחשש להישנות הירי או להימצאות מחבל אחד או כמה מחבלים ביישוב.

סריקות ביישוב פסגות יום לאחר החשד לחדירה ליישוב ופציעת ילדה. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון ממשיכים לסרוק את האזור/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הבוקר את ישיבת הממשלה בהתייחסות לאירוע. "ממשלת ישראל מתייחסת בחומרה רבה לפיגוע אמש בפסגות. זו הייתה התקפה נפשעת על ילדה בת תשע", אמר נתניהו. "השנה האחרונה הייתה יחסית שקטה אך לאחרונה ישנה עלייה במספר פיגועי הטרור. אני חייב לומר שהרשות הפלסטינית לא יכולה להתנער מאחריותה לאירועים כאלה כל עוד נמשכת שם ההסתה". ראש הממשלה עוד הוסיף: "המרצחים חייבים להבין שזה לא יעזור להם".

עוד בנושא:
נתניהו על הפיגוע בפסגות: "התקפה נפשעת על בת 9"
הפיגוע בפסגות: נשק מאולתר של המחבל אותר ליד היישוב
פיגוע בפסגות: מחבל חדר ליישוב ופצע ילדה בת 9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully