וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה בהכרה מלאה ומודע למתרחש סביבו

2.10.2013 / 16:15

רופאו של מנהיגה הרוחני של ש"ס סיפר כי חל שיפור במצבו הרפואי של הרב וכי הסכנה לחייו "פחות קיצונית". על האפשרות שהרב ישוחרר לביתו בימים הקרובים השיב: "לא בקרוב מאוד"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

שיפור משמעותי במצבו של הרב עובדיה יוסף: פרופ' דן גילון, מהצוות הרפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בו מאושפז מנהיגה הרוחני של ש"ס, אמר אחר הצהריים (רביעי) כי מצבו הכללי של הרב עדיין מוגדר קשה, "אבל בהשוואה לימים הקודמים, אנחנו רואים הטבה. הדבר הבולט ביותר זו מידת ההתעוררות של הרב. למעשה, הוא בהכרה מלאה".

פרופסור דן גילון, מרופאי הרב עובדיה יוסף. נועם מושקוביץ
פרופ' דן גילון באחד העדכונים הקודמים על מצבו של הרב עובדיה יוסף/נועם מושקוביץ

פרופ' גילון סיפר כי בהתאם לשיפור במצבו של הרב, גם העזרה הנשימתית אותה הוא מקבל צומצמה. "גם התמיכה בתרופות בלחץ הדם שלו כבר כמעט לא קיימת", אמר. "למרות המצב הכללי של אדם מבוגר עם מחלות רציניות, יש מידת שיפור מעבר לשיפורים העדינים ביומיים-שלושה האחרונים. צריך לזכור את הרקע, את הגיל ואת המחלות המשולבות שתמיד מדאיגות אותנו, אבל בתוך זה טוב לראות את השיפור".

הוא נשאל אם עדיין נשקפת סכנה לחייו של הרב, השיב: "אפשר לומר שמידת הסכנה פחתה, סכנת החיים קיימת ברקע אבל פחות קיצונית. הוא בעיקר מתרשם מהסביבה ויש רושם שהוא קולט חלק גדול ממה שקורה מסביבו". באשר לתחושות הרופאים, אמר: "נשארים ברמה של אופטימיות זהירה – כל שיפור הוא כיוון טוב. נלך שלב שלב, שעה שעה, יום יום, ונראה מה קורה". על האפשרות שהרב ישוחרר לביתו בקרוב, אמר: "לא מאוד קרוב, אבל בפעם הקודמת אמרתי שהסיכוי קטן מאוד. הוא עדיין לא גדול, אבל בטח יותר גדול מאז".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
שיפור משמעותי. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

הערב ביקר חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) את הרב עובדיה יוסף בחדרו בבית החולים. "ניכר שמרן בהכרה מלאה, ואף ניסה להגיב", אמר ליצמן בצאתו מבית החולים וציין כי בחדר שהה גם יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי.

הבוקר סיפרו בני משפחתו ומקורביו של מנהיגה הרוחני של ש"ס כי חל שיפור נוסף במצבו. לדבריהם, הרב בן ה-93 הניח היום תפילין לראשונה מאז אושפז. "הנשימה משתפרת באופן משמעותי, נראה שהרב צועד בדרך הנכונה לחזרה מלאה להכרה וגמילה מוחלטת מהסיוע הנשימתי", סיפרו המקורבים.

הם גם הוסיפו כי לאורך היומיים האחרונים פקח הרב את עיניו לפרקי זמן ארוכים יותר מאלו שהיו בימים האחרונים ומגמת השיפור נמשכת. עם זאת, הם הדגישו כי מבחינה רפואית מצבו של הרב עדיין אינו טוב וכי מוטב שהציבור יתפלל לרפואתו. בבית החולים אמרו הבוקר כי השינויים הקלים לטובה אשר דווחו על ידי צוות רופאיו של הרב נשמרו ומגמת ההתעוררות נמשכת וניכר בה שיפור לטובה. עוד הוסיפו בבית החולים כי מצבו של הרב "מוסיף להיות יציב, אך עדין מוגדר כקשה עד קשה מאוד".

עוד על מצבו של הרב עובדיה יוסף
לראשונה מאז אושפז, הניח הרב עובדיה תפילין
הרב עמאר: ”אינני ראוי לרשת את הרב עובדיה”
עשרות אלפים בעצרת תפילה לרפואת הרב עובדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully