וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: ברלוסקוני נסוג מדרישתו להפיל את הממשלה

הבורסה ברומא הגיבה בעליות שערים לפניית הפרסה המביכה של ראש הממשלה לשעבר - שדרש תחילה להפיל את הממשלה המכהנת, ונאלץ לחזור בו בשל מרד פנימי במפלגתו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

ראש הממשלה לשעבר של איטליה סילביו ברלוסקוני ביצע בצהריים פניית פרסה פוליטית, כשהודיע שהוא תומך בממשלה הנוכחית בהצבעת אמון שהתקיימה בצהריים (רביעי). היה זה ברלוסקוני שדרש מלכתחילה להפיל את הממשלה, אחרי שהורה לחמישה משריו להתפטר ממנה. הבורסה ברומא מגיבה בעליות שערים להודעתו של ברלוסקוני.

ואולם, כמה סנאטורים ממפלגת "החירות" שבראשה עומד ברלוסקוני סירבו להצביע נגד הקואליציה בראשות אנריקו לטה, שהוקמה לפני חמישה חודשים בלבד. בכך, הם חשפו את חוסר אמונם בראש הממשלה לשעבר, שנידון למאסר בגין עבירות שחיתות, וקיווה כי בחירות חדשות יאפשרו לו לחזק את כוחו בזמן שהוא מערער על עונשו. ברלוסקוני אמר כי "איטליה צריכה ממשלה שיכולה לעשות רפורמות מבניות וחוקתיות. לכן החלטנו, אחרי דיון נוקב, לתמוך בממשלה".

סילביו ברלוסקוני במושב הסנאט ברומא. 2 באוקטובר 2013. רויטרס
ברלוסקוני מתייעץ עם חברי מפלגתו בסנאט, לפני שהודיע על תמיכה בממשלה/רויטרס

מוקדם יותר, דיבר ראש הממשלה לטה בפני חברי הסנאט, ובנאום נרגש ביקש מהם להציל את ממשלתו העומדת על כרעי תרנגולת. הוא הזהיר את המחוקקים מפני טלטלה נוספת באיטליה, הכלכלה השלישית בגודלה באירופה, שתרסק את המדינה ותעמיק את המשבר הכלכלי. "עלינו להראות לאירופה שאנו מוכנים להתמודד עם הקשיים ומוכנים לנקוט צעדי רפורמה נרחבים", אמר.

ברלוסקוני, ששלט באיטליה במשך שני עשורים, הורה בשבוע שעבר לשרי מפלגתו להתפטר מהממשלה. ואולם, הוא נתקל במרד פנימי בסיעה, מצד מחוקקים החוששים שבבחירות חדשות הם יאבדו מכוחם. פרשנים באיטליה אמרו בצהריים כי ברלוסקוני גרם לעצמו נזק כשדרש להפיל את הממשלה, והסב למפלגתו נזק גדול עוד יותר כשנסוג מהדרישה ברגע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully