וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תלונות - גנים הסמוכים למטע מרוסס ייסגרו

2.10.2013 / 13:02

בשל פניות ההורים של ילדי הגנים בבנימינה, הורה משרד החינוך על סגירת המבנה והעברת הילדים לאירוח בגנים אחרים, אך ההורים ציפו לפתרון אחר: "הטלטול לא טוב לילדים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

בעקבות תלונות ההורים, הגנים הסמוכים למטע רימונים מרוסס בבנימינה ייסגרו: כשבועיים לאחר הפרסום בוואלה! חדשות על גני ילדים שהוקמו בסמוך למטע רימונים שעובר ריסוסים באופן קבוע, הורה היום (רביעי) משרד החינוך למועצה המקומית שלא לאכלס את הגנים ולמצוא עבורם מבנה חלופי. במועצה המקומית טוענים מנגד כי הילדים הועברו באופן זמני לגנים אחרים, וכי המועצה נוקטת את האמצעים הדרושים להתמודדות עם הבעיה. לדבריהם הילדים יחזרו לגנים כבר בימים הקרובים.

גנים הוקמו בצמוד למטע מרוסס: "סיכון לילדים"

גן הילדים בבנימינה שהושבת ע"י הורים עקב קרבתו למטע רימונים  שמרוסס תדיר בחומרי הדברה. שלומי גבאי
הגנים ממוקמים במרחק של מטר אחד בלבד ממטע רימונים/שלומי גבאי

לפני כשבועיים דווח כי הורים רבים מסרבים לשלוח את ילדיהם לשני גנים חדשים שהוקמו בבנימינה כחלק מיישום מסקנות דוח ועדת טרכטנברג, זאת בשל העובדה כי הגנים ממוקמים במרחק של מטר אחד בלבד ממטע רימונים. המטע עובר ריסוסים באופן קבוע, וההורים חששו לבטיחות ילדיהם שעלולים לספוג את חומרי הריסוס הרעילים.

שי ברומברג, אב לילדה הלומדת בגן, סיפר אז: "כשגילינו בחודש יולי שהבת שלנו משובצת לגן הזה, התחלנו לברר והצטרפו אלינו עוד הורים ששאלו שאלות וניסו להבין איך זה הולך לעבוד. אין פה עבירה על הנהלים. אין חוק שאומר שאסור למקם גן בסמיכות למטע רימונים, אבל יש חוזר מנכ"ל של משרד החינוך שאומר שאין לקיים גן בסמוך לגורם מזהם, ויש תקנות במשרד החקלאות שאומרות שלחקלאי אסור להיכנס למטע אחרי ריסוס לפרק זמן מסוים, אז מה דינם של ילדים בני שלוש?".

עם זאת, גם היום ההורים עדיין חוששים. בתגובה להחלטה לסגור את הגנים, אמר ברומברג: "אנחנו מרוצים מההתערבות של משרד החינוך בעצם זה שהוא קבע שיש סכנה לילדים. אני לא מרוצה מהפתרון שמצאה המועצה, כי לדעתי הם היו אמורים להגיע להסכם עם החקלאי וכל הטלטול הזה לא טוב לילדים. אנחנו לא יודעים עד מתי זה יימשך. כולם מסכימים שיש בעיה ועכשיו צריך לראות איך פותרים אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הרשות המקומית לא ביצעה ההנחיות"

ממשרד החינוך נמסר כי האחריות על בטיחות מוסדות חינוך חלה על הרשות המקומית. "המשרד להגנת הסביבה, שהוא הסמכות המקצועית לנושא חומרים מסוכנים, ובתוך כך ריסוס בקרבת מוסדות חינוך, הנחה את הרשות לביצוע פעולות באופן מידי. מאחר שלא כל ההנחיות בוצעו על ידי הרשות, הנחה מחוז חיפה את הרשות המקומית שלא לאכלס את הגנים למען בטיחותם של הילדים, ולמצוא עבורם לאלתר מבנים חלופיים עד לפתרון הנושא".

גן הילדים בבנימינה שהושבת ע"י הורים עקב קרבתו למטע רימונים  שמרוסס תדיר בחומרי הדברה. שלומי גבאי
חוזר מנכ"ל של משרד החינוך אומר שאין לקיים גן בסמוך לגורם מזהם. המטע הסמוך לגנים/שלומי גבאי

מהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה נמסר בתגובה: "ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה הקים ועדה בין משרדית שיעודה לקדם את הטיפול באתגר שנוצר בעקבות הסמיכות בין גני הילדים למטע הרימונים. הוועדה התכנסה לדיון ראשון לאחר פתיחת שנת הלימודים ותמשיך ללוות את הנושא". על פי ההודעה, קיים ראש המועצה בעקבות הריסוס הערכת מצב בהשתתפות גורמים שונים, ובעקבותיה הוחלט על העברת התלמידים לאירוח בגנים חלופיים עד לקבלת אינדיקציה להתקיימות תנאי סביבה נאותים לפעילות הגן.

"בתקופה זו, אשר צפויה להמשך ימים בודדים, הוחלט על ידי הצוות הפדגוגי כי טובת הילדים הינה אירוחם כקבוצה הומוגנית בגן מארח. משום כך מתארחים ילדי שני הגנים בשני גנים מארחים ביישוב. האירוח תואם עם משרד החינוך. המועצה תמשיך ותוביל את הטיפול בנושא זה בשיתוף משרדי הממשלה השונים ונציגי ההורים למען בטיחותם של התלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully