וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 150 שנות בנייה: כך תיראה סגרדה פמיליה

הפרויקט הגרדנדיוזי של אנטוני גאודי לא יושלם לפחות ב-13 השנים הקרובות, אך אנחנו זוכים כבר להצצה לתוצאה הסופית של אחד מסמליה של ברצלונה. העלות השנתית: 25 מליון אירו

עריכה: גדי וינסטוק

בנייתה של כנסיית סגרדה פמיליה ("המשפחה הקדושה"), מסמליה של ברצלונה, תושלם סוף סוף בשנת 2026, כך התחייב האדריכל אחראי - כמעט 150 שנים לאחר שהחלו העבודות. הכנסייה, אותה תכנן האדריכל אנטוני גאודי, תסתיים כשיצוינו מאה שנה למותו. הוא נהג להתבדח כי הלקוח שלו, אלוהים, לא ממהר לראות אותה בשלמותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאודי התבדח כי הלקוח שלו, אלוהים, לא ממהר לראות אותה בשלמותה. הדמיית סגרדה פמיליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז החלה הבנייה ב-1883 הושלמו 65% מהתכניות וכעת, בעזרת טכניקות בנייה חדשות שיאיצו את העבודה, נראה כי היא תושלם תוך 13 שנים נוספות בלבד – לאחר שיבנו צריחיה הסופיים והחזית הראשית. "אם נמשיך לעבוד בקצב שאנו עובדים בו עכשיו נצליח", אמר ג'ורדי פאולי, האדריכל האמון כעת על הפרויקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם נמשיך לעבוד בקצב שאנו עובדים בו עכשיו נצליח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרן של סגרדה פמיליה שחררה לאחרונה סרטון יו-טיוב בו הדמיה שמספקת לנו הצצה אל העתיד – כיצד תיראה הכנסייה בתום העבודות: צריחים מרשימים מאמירים לשמיים וחזית מפוארת אותה תכנן גאודי בכניסה הראשית לכנסייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריחים מרשימים מאמירים לשמיים וחזית מפוארת/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגרדה פמיליה מושכת סביב שלושה מיליון מבקרים בשנה, שדמי הכניסה שלהם, לצד תרומות, ממנים את הפרויקט הגרנדיוזי שעלותו השנתית עומד על כ-25 מיליון אירו לשנה. גאודי, שהשתלט על התכניות שנה לאחר שהחלה הבנייה, שקע עד צוואר בפרויקט עד שנדרס למוות ב-1926. הוא חי די זמן רק בכדי לראות רבע מיצירת המופת שלו. בעבר אמר גאודי: "אין סיבה להצטער על כך שאיני יכול לסיים את הכנסייה. אני מזדקן, אבל אחרים יבואו אחריי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully