וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט קיבל בטעות חלב-אם של נשאית HIV בשניידר

בן 4 חודשים שהיה מאושפז בית החולים קיבל בטעות חלב שנשאב מצעירה שאינה אמו שלא ידעה שהיא נשאית HIV. המקרה פורסם לראשונה בערוץ 10. שניידר: סיכוי נמוך להדבקה

צילום: סרטי תדמית, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

חשד לרשלנות חמורה בבית החולים שניידר בפתח תקווה: תינוק כבן ארבעה חודשים המאושפז במחלקת הילדים בבית החולים קיבל לפני יומיים בטעות בקבוק ובו חלב-אם של צעירה נשאית HIV שאינה אמו. לאחר שהתגלה הבלבול, התבקשה הצעירה ממנה נשאב החלב לעבור בדיקת איידס על פי הנהלים והיום התקבלו התוצאות החיוביות של הבדיקה – והתברר כי היא נושאת את הנגיף.

כתבת הבריאות של ערוץ 10, הילה אלרואי, חשפה לראשונה אחר הצהריים (שני) כי המקרה אירע לפני יומיים, ולאחר קבלת תוצאות הבדיקה היום, נאלץ צוות בית החולים להודיע להורי התינוק על הטעות, להתחיל במתן טיפול תרופתי מונע נגד איידס לתינוק ולעדכן את הצעירה ממנה נשאב החלב כי היא נשאית איידס.

מבדיקה ראשונית עולה כי האם, ישראלית צעירה, לא ידעה על דבר היותה נשאית איידס, ולכן לא נמנעה מלהניק את תינוקה. הנהלת בית החולים שניידר דיווחה בשעות האחרונות אודות המקרה להנהלת משרד הבריאות.

שניידר: מקיימים בדיקה מקיפה

בעבר, הנחה ארגון הבריאות העולמי (WHO) אימהות נשאיות להימנע מלהניק את ילדיהן ולהעדיף תחליף חלב בכל מקרה. ב-2009 פורסמו המלצות חדשות: על נשאיות להיניק את ילדיהן באופן בלעדי (כלומר לא להאכיל אותם במזון אחר) בשילוב עם טיפול תרופתי עד גיל שנה. על פי אתר הארגון, הנקה בששת חודשי החיים הראשונים הקטינה את הסיכוי להעברת הנגיף מהאם לתינוק בהשוואה לתינוקות שקיבלו גם מזון אחר.

במרכז שניידר לרפואת ילדים הביעו צער על המקרה. "הנהלת בית החולים מביעה צער עמוק על הטעות ומקיימת בדיקה מקיפה על מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנות המקרה", נמסר. מהמרכז הרפואי נמסר עוד כי "סיכויי ההדבקה כתוצאה מהזנה חד-פעמית מחלב אם של נשאית הינם מזעריים. לא ידוע לנו על מקרה של הדבקה בנגיף לאחר הזנה חד-פעמית מחלב אם השייך לאם נשאית HIV, לפי המתואר בספרות הרפואית הבינלאומית".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי המקרה דווח למשרד ונסיבות המקרה נבדקות על ידי בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully