וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת: "אתחשבן עם החרדים אחרי הבחירות"

30.9.2013 / 10:39

המאבק על ראשות עיריית ירושלים מחריף, ובימים האחרונים הביעו רבנים בכירים את תמיכתם במשה ליאון, יריבו של ראש העירייה המכהן, שחש נבגד. מטה ברקת: "לא היה ולא נברא"

עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בראיון עם ברקת באולפן וואלה! חדשות באוגוסט האחרון)

מערכת הבחירות לראשות עיריית ירושלים, הצפויה להגיע להכרעתה ב-22 באוקטובר, הולכת ומתלהטת. לאחר שביום שישי הסירו העבודה ומרצ את מועמדם לראשות העירייה, והתאחדו סביב ראש העירייה המכהן, ניר ברקת, דומה שכעת מתמקד המאבק בקולות האוכלוסייה החרדית, המהווה חלק משמעותי מאוכלוסיית העיר. בעוד שהחרדים לא הציגו עד כה חזית מאוחדת, רובם כבר הודיעו על תמיכה במועמד משה ליאון. המהלך הותיר את ראש העירייה ברקת כשהוא חש נבגד, והוא אף התבטא בימים האחרונים בשיחות סגורות: "אתחשבן עם החרדים אחרי הבחירות".

ביום שישי שעבר הגיע משה ליאון לבתיהם של מנהיגי הציבור הליטאי, הרב אהרון שטיינמן והרב חיים קנייבסקי, שם הודיעו לו על תמיכתם בו. משם היה אמור ליאון להגיע לביקור אצל הרב עובדיה יוסף, בתקווה שמנהיגה הרוחני של ש"ס יתמוך בו גם הוא. אלא שבשל מצבו הרפואי של הרב, הפגישה נדחתה ברגע האחרון. במוצאי שבת כבר אושפז הרב יוסף בבית החולים, ועד כה הפגישה לא יצאה אל הפועל. "גם אם מצבו הרפואי של הרב יוסף לא יאפשר פגישה עם ליאון", טוען גורם במטה, "תמיכתו תפורסם בראש חוצות באמצעות מכתב שעליו חתם ימים קודם לאשפוזו האחרון".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. קובי אליהו
חש שתקעו לו סכין בגב. ברקת/קובי אליהו

עם זאת, אומר אותו גורם, כדי לנצח את הבחירות בירושלים, החרדים צריכים להציג תמיכה גורפת. "הציבור החרדי הוכיח כי במערכות בחירות שבהן הוא הראה אחדות מלאה, הניצחון היה בטוח. ברגע שיהיו קהלים וחוגים שיתמכו במועמד אחר או ישימו פתק לבן בקלפי, הניצחון נתון בסימן שאלה".

"לא יכול להבין את ההתנהגות הזאת"

במטות שני המועמדים נלחמים כעת על כל חסידות או קהילה שטרם הביעו תמיכה רשמית באחד המועמדים, בהן חסידויות גור ובעלז. בין היתר, השניים מתמודדים גם מול מועמד נוסף – חרדי. אנשי הרב שמואל אוירבך, אחד ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, מריצים לתפקיד את חיים אפשטיין, בטענה שגם ברקת וגם ליאון "אינם ראויים". בימים האחרונים פורסם מאמר מערכת בעיתון "הפלס", המזוהה עם הפלג, שבו הושווה ליאון לח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו): "למרות הכיפה שלראשו, משמש כשלוחו ונאמן לייצג את עמדות המפלגה נגד הציבור החרדי". גורם בכיר המזוהה עם "הפלג הירושלמי" אומר כי בכוונתם להריץ את אפשטיין "עד הסוף". ההערכה היא כי המהלך נועד להזיק לליאון.

התמיכה החרדית בליאון הכניסה את מטה ברקת ללחץ. אנשיו עושים בימים האחרונים כל מאמץ כדי לשבור את הגוש החרדי התומך במועמד המתחרה. יתרה מכך, מיד לאחר הביקור של ליאון בבתיהם של הרבנים החרדים, התבטא ברקת בחריפות נגד הנציגים החרדים בעירייה. בשיחות סגורות שקיים אמר כי הוא חש שהם "תקעו לו סכין בגב". ברקת הוסיף: "איני יכול להבין את ההתנהגות הזו, אני אתחשבן איתם אחרי הבחירות".

במטה ברקת אמרו בתגובה לציטוטים המיוחסים לראש העיר: "לא היה ולא נברא. המשפטים האמורים הם פרי דמיונם של הכתב". במטה של ליאון אמרו כי שוב הוכח שראש העיר המכהן מעדיף את הנקמנות והתככנות על טובתם של תושבי העיר. "סגנון ההתבטאויות המצוטטות בכתבה אינו מתאים למי שמתיימר לייצג את כל תושבי העיר ללא קשר להשתייכותם הפוליטית או המגזרית", מסרו. "אנחנו בטוחים שהציבור הירושלמי מבין היטב את משמעות הדברים, ויביא לסיומו של משטר האימים שמנהיג ברקת נגד יריביו הפוליטיים".

עוד על הבחירות לראשות עיריית ירושלים
המרוץ לראשות עיריית ירושלים: סער תומך בליאון
יחימוביץ’ תומכת בברקת: ”ליאון - משרתם של מושחתים”
דמוקרטיה, ירושלים-סטייל: מלחמת זומבים. דעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully