וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים תובעים: קבר חדש נבנה על קבר התינוק המת

29.9.2013 / 14:27

על אף שיעקב כהן מת לפני 43 שנה, הוריו המשיכו לפקוד את קברו שבגבעת שאול מדי שנה, עד שבפעם האחרונה גילו שעל גבי הקבר נבנה קבר חדש, וכעת הם דורשים 5 מיליון שקלים

צילום: יוסי אלי, עריכה: גדי וינסטוק

כשמשה ושולמית כהן הגיעו לקברו של בנם בבית העלמין גבעת שאול בירושלים, הם לא האמינו למראה עיניהם: מולם ניצב מחזה מחריד של קבר חדש שנחפר מעל גופת התינוק, שמת מדלקת ריאות לפני 43 שנים. "כשבאתי לחברת קדישא ואמרתי להם מה נעשה עם הילד, הנציג שלהם אמר לי: 'גם אם הוא קבור פה, לא נשאר ממנו כלום'", סיפר בעצב האב כהן. "זו תשובה שזעזעה אותי. כשבאתי לאשתי באותו הלילה, אני חושב ששנינו קיבלנו התקף לב". בני הזוג כהן החליטו שלא להותיר את המצב כפי שהוא, ובשבוע שעבר הם הגישו באמצעות עו"ד גיל אפרתי כתב תביעה בסך חמישה מיליון שקלים נגד המשרד לשירותי דת, חברת קדישא אחידה לעדה הספרדית והמועצה הדתית בירושלים.

מצבה חדשה נבנתה מעל קברו של תינוק שנפטר לפני 40 שנה בהר המנוחות קריית שאול. באדיבות המשפחה
משה כהן, אבי התינוק ליד הקבר החדש/באדיבות המשפחה

בני הזוג כהן ילדו את בנם בשנת 1970 והלידה עברה בשלום. כעבור חודש, החל בנם לחוש ברע והם הביאו אותו לבית החולים הדסה עין כרם לצורך טיפול. בבית החולים הידרדר מצבו בעיקר בעקבות דלקת ריאות קשה. לאחר כמה ימים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הילד.

הליכי הקבורה של התינוק החלו בידי חברת קדישא. אנשי קדישא נטלו את גופתו של יעקב והתכוונו לקבורה בחלקת התינוקות בגבעת שאול, שמיועדת לתינוקות שמתים בימיהם הראשונים. עם זאת, משה כהן עמד על כך שהקבורה תתקיים לסמוך לקברה של אמו המנוחה של משה - רוזה כהן, הקבורה בחלקה הספרדית בבית העלמין הר המנוחות. אנשי קדישא הסכימו, אך רק בתמורה ל-600 דולר. "בהתחלה הם ביקשו אלף דולר, אבל הסכמנו בסוף על הסכום הנמוך יותר", העיד כהן.

במשך השנים, פקדו בני הזוג את קבר בנם מדי שנה. עם זאת, לתדהמתו של כהן, כאשר פקד את הקבר בפעם האחרונה, כאמור, הוא גילה קבר שיש כפול ומפואר, במקום שבו קבור בנו. "לא זו אף זו, המצבה הענקית אף פלשה לקברה של המנוחה, רוזה כהן, אמו של התובע", נכתב בכתב התביעה. "כתוצאה מכך, התובע לא יכול להגיע פיזית לקברה של אמו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מצבה חדשה נבנתה מעל קברו של תינוק שנפטר לפני 40 שנה בהר המנוחות קריית שאול. באדיבות המשפחה
"כהן א יכול להגיע פיזית לקברה של אמו"/באדיבות המשפחה

בביקור סמוך לקבר ניתן לראות כי ליד קברה של כהן, על המדרגות המובילות לקברים, החליטו אנשי הקבורה לחפור מקום נוסף לקבורה – מהלך שנועד, לכאורה, לספק מקום נוסף למתים. "מה שעשו כאן זו שחיתות", סיכם כהן. "אין דרך אחרת לתאר את זה. זו גם לא הפעם הראשונה שאנחנו שומעים על דבר כזה".

ואכן, בשנת 2010 נחשף כי בבית העלמין הישן בלוד הוצאו כמה עצמות של תינוקות, על מנת לאפשר קבורה של מבוגרים. בעקבות החשיפה, קבעה ועדה של משרד הדתות שבחנה את המקרה כי יש לבדוק את כל החלקות השמורות.

בני הזוג כהן הגישו לבית המשפט תצהיר החתום על ידי קבלן המצבות יוסף אסלן לוי, שלפיו בשנים שבהן מת התינוק, הוא עבד בחברת קדישא הספרדית. "אני חפרתי את הקבר של אמו של התובע במו ידיי", כתב אסלן בתצהיר. "תקופה לאחר מכן, כשבנו של התובע נפטר, אני זוכר שקברתי את הבן בסמוך לרגליים של המנוחה, אמו של התובע".

ממשרד הדתות נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה.

מצבה חדשה נבנתה מעל קברו של תינוק שנפטר לפני 40 שנה בהר המנוחות קריית שאול. באדיבות המשפחה
התינוק נקבר במוך לרגליה של הסבתא. קברה של רוזה כהן מוסתר על ידי הקבר הכפול בחדש/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully