וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור קל במצבו של הרב עובדיה: "הוא במגמת התעוררות"

29.9.2013 / 1:29

עם צאת השבת הודיע פרופ' דן גילון מבית החולים הדסה עין כרם כי יש כמה מדדים המעידים על מגמת שיפור במצבו של הרב עובדיה יוסף. הוא הדגיש כי מצבו עדיין קשה עד קשה מאוד

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

(פרופ' דן גילון בתדרוך עיתונאים בצאת השבת)

פרופסור' דן גילון, רופאו של הרב עובדיה יוסף, אמר אמש(שבת) כי חל שיפור קל במצבו של הרב עובדיה יוסף, המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "עברה שבת שקטה. את מצבו בסך הכל מגדירים כקשה עד קשה מאוד, אבל יש מספר מדדים שמעידים על מגמת שיפור. אומר זאת בזהירות, יש מגמה של שיפור בכמה פרמטרים, שהחשוב בהם הוא מגמה של התעוררות לאחר טיפול הרדמתי. זו רק ההתחלה". לדבריו, "מדדים נוספים מראים ירידה בהיקף הדלקת ושימוש בתרופות שתומכות בלחץ דם במינון מופחת. הכיוון הוא של שיפור".

בסביבת הרב עובדיה יוסף סיפרו כי במהלך השבת פקח הרב את עיניו פעם אחת והגיב ללחיצות ידיים של מקורבים. עם זאת, לא ברור מבחינה רפואית מהי משמעות התגובות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה, אמר לאחר תדרוך העיתונאים שקיים פרופ' גילון כי "ברוך השם, השבת הייתה שקטה והרבה יותר טובה. יש מגמת שיפור אצל אבא, אך המצב עדיין קשה וצריך להמשיך להתפלל". לדבריו, "עצם העובדה שיש שיפור, זה דבר חיובי ומעורר אצלנו הרבה תקוות. אני רוצה לבקש מכולם להתפלל ולעסוק בתורה ובתפילה. נקווה שאבא יחזור לאיתנו. אני כל הזמן אופטימי, מקווה, מתפלל ומאמין".

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה. נועם מושקוביץ
"מעורר תקוות". הרב דוד יוסף/נועם מושקוביץ

"אין שינוי משמעותי במצב", אמר בשישי בבוקר פרופסור דן גילון. "עם זאת, חשוב לציין שהיה דיון נרחב שעסק במרכיבים של הבעיות של הרב, אחת הסוגיות שנידונו היא עניין ההרדמה. אנחנו בודקים את ההשפעה ואת ההשלכות של הפחתת מינון התרופות, בימים הקרובים נדע את התוצאה".

לדבריו, "המצב מוגדר קשה עד קשה מאוד. אנחנו לא מצפים לשום דבר מהיר, אנחנו לא יודעים מה זה יעשה, אבל זה ייעשה בהשגחה בטיפול נמרץ". באשר לאופן הטיפול שעליו הוחלט, הוסיף גילון כי "היה ברור כל הזמן שברגע שנחשוב שיש מקום לבדוק את העניין, אז החלטנו לבדוק. צפינו בשיפור קל בחלק מהמרכיבים, וחשבנו ששווה לנסות את הפחתת ההרדמה".

מתפללים לשלומו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף בבית הכנסת ברחוב הקבלן בירושלים, 24 בספטמבר 2013. טלי מאייר
מתפללים לשלום הרב עובדיה יוסף בירושלים/טלי מאייר

בקומה השמינית בבית החולים שהו במהלך החג ארבעת בניו של הרב, בהם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, שלא משו ממיטת אביהם. לצדם היו גם חברי הכנסת מש"ס, אריה דרעי ואריאל אטיאס. קרוביו של מנהיגה הרוחני של ש"ס לנו בחדרים מיוחדים בבית החולים וקיימו תפילות בסמוך לחדרו של הרב, תוך מעקב רצוף אחר מצבו הרפואי. במוצאי החג הגיעו חלק מבני המשפחה להקפות שניות ברחבי הארץ, וניצלו את התקבצות ההמונים לשאת תפילה לרפואתו.

פרופסור דן גילון, מרופאי הרב עובדיה יוסף. נועם מושקוביץ
"מגמה של שיפור". פרופ' גילון/נועם מושקוביץ

הרב יוסף אושפז כמה שעות לאחר צאת השבת שעברה, והוא סובל מכשל במערכות הלב, הכליות, הריאות ולחץ הדם. במשך ארבעת הימים האחרונים הרב בן ה-93 מורדם ומונשם בעקבות טיפול דיאליזה שעבר ביום שני והתיש את גופו. הצוות הרפואי שמטפל ברב אמנם בלם הידרדרות נוספת במצבו, אך גם קיווה כי הרדמת הרב תשפר במעט את מצבו.

עוד בנושא:
אריה דרעי: "היו רגעים שחשבנו שמדובר חלילה בסיום התורה"
רופאו של הרב יוסף: "שוקלים להפחית את ההרדמה"
שיר חדש לרפואת הרב עובדיה יוסף. האזינו

עדכון ראשון: 19:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully