וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות דברי נתניהו: "בית המכפלה ברשות פלסטינים"

יהושע בריינר

24.9.2013 / 20:48

לטענת הפרקליטות, דברי הוראת ראש הממשלה לאכלס את המבנה בחברון ביהודים מייצגים את דעתו בלבד, ובשלב זה לא התקבלה כל הוראה כזאת. ביקורת על דנון: נכנס לחברון ללא תיאום

שעות לאחר מותו של סמל-ראשון גל קובי מירי צלף בחברון, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול לאלתר לאכלוס בית המכפלה בעיר, אולם לטענת הפרקליטות - החלטה כזאת לא התקבלה עד כה. בתשובה שניתנה היום (שלישי) לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהגישו פלסטינים שטוענים כי הם בעלי המבנה, הגישה הפרקליטות את עמדתה ממנה עולה כי לא ניתן כל אישור להעביר את הנכס לידי המתנחלים, וכי דברי נתניהו אינם אלא הבעת עמדה שתומכת באכלוס המבנה בידי יהודים לאחר השלמת ההליכים.

לטענת המתנחלים, לפני כשנה וחצי נרכש המבנה מידי פלסטינים, אולם טרם התקבלו כלל האישורים הנדרשים על מנת להתגורר בו. בשל כך, העניק אמש שר הביטחון משה יעלון "היתר עסקה" - הליך ביורוקרטי שצפוי לאפשר את כניסת המתנחלים למקום. ואולם, 14 פלסטינים שטוענים לבעלות על הנכס, שוללים כל מכירה שנעשתה בעבר ועתרו לבג"ץ על מנת למנוע את מעבר המתנחלים למקום.

סגן שר הביטחון נכנס לחברון - שר הביטחון הורה לו לצאת

בתשובה הפרקליטות לבג"ץ, נמתחה ביקורת על התנהלותו של שר השיכון אורי אריאל, ועל סגן שר הביטחון דני דנון, שנכנסו אמש למבנה עם חברי כנסת נוספים מהבית היהודי וכן עם אנשי היישוב היהודי בחברון, זאת ללא כל תיאום. לפי הפרקליטות, רק לאחר פניה מצד גורמי צבא מטעם שר הביטחון, עזבו סגנו ושר השיכון את המקום.

בשלב זה מתכוונים הפלסטינים לפנות לערכאות משפטיות, לאחר שלטענתם לא בוצעה רכישה של המבנה. עו"ד סאמר שחאדה, שמייצג אותם, אמר היום כי "מדובר בעמדה נכונה ושקולה, שעולה עם הסעדים אותם ביקשנו מבג"ץ, שעיקרם לא לאפשר כניסת מתנחלים לנכס. אנו מברכים על פינוי חברי הכנסת ויתר המתנחלים ששהו במבנה אתמול". לדבריו, יש לאפשר את בירור הזכויות על הנכס בפני גורם שיפוטי, "ואין בתקרית שאירעה לפני יומיים בחברון כדי להצדיק נטילת קניין פרטי של פלסטינים תמימים ולהקנות אותו במתנה למתנחלים".

אחרי הפיגוע: נתניהו הורה ליישב את בית המכפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully