וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: נתניהו הורה ליישב את בית המכפלה

23.9.2013 / 0:54

ראש הממשלה התייחס למותו של לוחם גבעתי, סמל גל קובי, והדגיש: "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו, ישיג את ההיפך". השר פרץ: "משא ומתן - התשובה לקיצוניים בשני הצדדים"

צילום: שלומי גבאי עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (שני) לפיגוע הירי בחברון שבו נהרג לוחם גבעתי, סמל גל (גבריאל) קובי, בן 20 מטירת הכרמל, שנפגע מקליע אחד בצווארו. נתניהו קרא לפעול ליישוב יהודי בבית המכפלה בחברון: "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו ישיג את ההיפך", אמר ראש הממשלה. "נמשיך ביד אחת להילחם בטרור ולפגוע במחבלים, ונמשיך ביד השניה לחזק את ההתיישבות", הוסיף. בית המכפלה הוא בניין בן שלוש קומות ליד מערת המכפלה שפונה באפריל אשתקד מישוביו היהודים בשל מאבק על בעלותו.

מוקדם יותר שיגר שר הכלכלה נפתלי בנט מכתב לראש הממשלה, בדרישה לדיון מחודש בנושא שחרור המחבלים, עקב אירועי הטרור האחרונים שגבו חייהם של שני חיילים בתוך יומיים. לטענת בנט, "בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ופגיעה בחיילי צה"ל. כיוון ששחרור המחבלים הוגדר מראש כתלוי במשא ומתן, אין ספק שזינוק הטרור מחייב את הממשלה לחשב את דרכה מחדש".

החייל קובי גל שנהרג בפיגוע הירי בחברון. באדיבות המשפחה
ההרוג בירי בחברון, גל קובי/באדיבות המשפחה

חברו למפלגת הבית היהודי, שר השיכון אורי אריאל, אמר בתגובה לפיגוע כי "עם ישראל מאס כבר בסיסמאות. בימים בהם הטרור חוזר להרים ראש אל מול חולשה מדינית צריך לחזור ולדרוש: תנו לצה?ל לנצח. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת כאשר לא כובלים את ידיו".

מנגד, גם במפלגות השמאל-מרכז הגיבו לאירוע. השר עמיר פרץ אמר כי הוא "סומך על צה"ל שיעשה הכל כדי לגדוע את הטרור בעודו באיבו". פרץ הוסיף כי "הניסיון של גורמים קיצוניים בימין לנצל את כאב המשפחות למטרות פוליטיות הוא ניסיון שיש לגנות אותו, והמשא ומתן המדיני הוא התשובה הטובה ביותר לקיצוניים משני הצדדים".

עוד בנושא
הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בפיגוע הירי בחברון
בטירת כרמל סופדים לגל: "ידענו שיתגייס לקרבי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully