וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנס בת 13, נמלט לקנדה לעשור - והוסגר ארצה

24.9.2013 / 15:03

חיים כהן הורשע באינוס, במעשים מגונים ובמעשה סדום בקטינה בת 13.5. בטרם נגזר דינו הוא הספיק לברוח מהארץ יחד עם אשתו וילדיו. היום הושלם הליך הסגרתו והוא הועבר לחקירה

חיים כהן, אזרח ישראל שהורשע באינוס, במעשים מגונים ובמעשה סדום בנערה בת 13 וחצי, נחת היום (שלישי) בישראל בליווי משטרתי, לאחר שהוסגר על ידי הרשויות בקנדה, לשם נמלט לפני עשור. הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה במרחב מוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים כהן לאחר הסגרתו והבאתו לארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרשה החלה בנובמבר 2001, אז הגישה אמה של הנערה תלונה במשטרה נגד כהן, ובה נטען כי הוא פגע בה מינית. לאחר חקירה שהתנהלה במשטרת מרחב מוריה, הגישה הפרקליטות כתב אישום שכלל סעיפים של אינוס, מעשים מגונים ומעשה סדום. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את כהן במעשים.

ב-20 במאי 2003 אמור היה להיגזר דינו של כהן, אולם באותו היום הוא נמלט מהארץ יחד עם אשתו וילדיו. בפרוטוקול מהדיון האחרון נכתב כי בהסדר טיעון הסכים כהן להודות באשמה וכן הסכים לעונש שכלל שנתיים וחצי בפועל, קנס של 10,000 שקלים ופיצוי המתלוננת ב-216 אלף שקלים.

זמן מה אחרי הגעתו לקנדה הצליחו הרשויות המקומיות לאתר את כהן, ובפברואר 2004 שלחה המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה בקשת הסגרה. אלא שבטרם הספיקו הרשויות לעצור אותו, נעלם כהן בשנית. צו מעצר בינלאומי הוצא נגדו על ידי האינטרפול, אולם הרשויות לא הצליחו לעלות על עקבותיו.

במשך עשר שנים חיפשו אחריו רשויות החוק, עד שב-2011 הצליחו לעלות על עקבותיו. אלא שזמן קצר לפני מעצרו הצליח שוב להיעלם יחד עם משפחתו. בעקבות מידע מודיעיני חדש שהתקבל במשטרת ירושלים נעשו פעולות שונות על ידי משטרת מוריה, אגף החקירות והמודיעין במטה הארצי, המחלקה הבין לאומית של פרקליטות המדינה ומשטרת קנדה, ובתחילת אפריל השנה הוא נתפס על ידי משטרת קנדה.

במאי 2013, לבקשת משרד המשפטים הקנדי, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות בקשת הסגרה חדשה, וביולי 2013 הכריז בית המשפט בקנדה על כהן כבר-הסגרה לאחר שהסכים להסגרתו. מחר יובא כהן לדיון בהארכת מעצרו והצעדים המשפטיים נגדו בבית משפט המחוזי יחודשו.

לקריאה נוספת:
עדות הדיילת שנאנסה: "ככל שהתנגדתי, הם הכאיבו יותר"
"אנס ידידה כדי שלא תגלה שהכניס אחרות להריון"
בשל עדות המתלוננת: שלושה אחים זוכו מאונס בת 16

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully