וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תפסיק את טיסותיה לאילת החל מסוף השבוע

לאחר בדיקות מתווה הטיסה החדש לאילת שנקבע על ידי רשות התעופה האווירית, החליטו באל על ש"חתך הטיסה לא משאיר מקום לטעויות" וכי מסלול הטיסה לא עומד ברמת הבטיחות הנדרשת

לפני כשלושה שבועות הודיעה חברת אל על כי בכוונתה להשעות את טיסות היום לאילת במטוסי הסילון שלה, בעקבות הנחייה חדשה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) המשנה את נתיב הטיסה והליך הנחיתה וההמראה בשדה התעופה באילת במשך שעות היום.

היום (שלישי) הודיעה החברה כי לאחר בדיקות נוספות שביצעו הגורמים המקצועיים בחברה בימים האחרונים של מתווה הטיסה לאילת המוצע על ידי רשות התעופה האווירית, "מתכונת הטיסה החדשה אינה מאפשרת רמת בטיחות הולמת של טיסה בתעופה אזרחית כפי שמקובל בחברת אל על ובשדות תעופה בעולם".

בואינג 737 של אל על. AP
מטוס בואינג 737 של אל על/AP

לאחר שבחנו את דוח ממצאי טיסת הבדיקה שבוצעה על ידי רת"א טענו באל על כי "הגישה למסלול הנחיתה היא על מגבלת המעטפת. הגישה כולה מתוכננת להתבצע על מגבלות המטוס". כמו כן, טענו בחברה כי "חתך טיסה זה לא משאיר הרבה מקום לטעויות, למקרים ותגובות בעיקר בתקלות". באל על הסבירו כי מגבלות אלו וקשיים נוספים הנובעים ממיקומו הגיאוגרפי וגודלו של שדה התעופה באילת "מעלים את רמת הסיכון הבטיחותי הכולל בביצוע טיסות היום לאילת לרמה שאינה הולמת טיסה בתעופה אזרחית".

באל על טוענים כי פנו בבקשה דחופה לרת"א למתן ארכה אשר תאפשר קיום טיסות יום לאילת במתכונת הטיסה הקודמת, זאת על מנת למנוע את הפגיעה בלקוחות החברה, אך פנייה זו נענתה בשלילה. אי לכך הודיעה אל על כי תפסיק את טיסות היום לאילת החל מהמועד שנקבע על ידי רת"א - 26 בספטמבר 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדה התעופה באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרשות התעופה האזרחית נמסר בתגובה: מאחר ובוצע שינוי במסלול הטיסה התבקשו כל החברות להתאים עצמן לכך. ישראייר וארקיע עשו זאת, וכדי למנוע פגיעה בנוסעים שרכשו כרטיסים באל על ניתנה לחברה ארכה. אל על התבקשה להיערך להסדרים החדשים, אך לא עשתה זאת וכל ארכה נוספת אינה רלוונטית".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully