וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גידול במשקל 3 ק"ג הוסר מצווארה של בת 13

אסתר דגאנו הוטסה מאתיופה ועברה ניתוח ששינה את חייה באיחור של 12 שנים. הגידול על צווארה פגע בעורק המספק את הדם לראשה ולצווארה. "אוהבת את עצמי עכשיו"

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

נערה בת 13 מתאוששת בניו יורק לאחר שרופאים הצליחו להסיר בהצלחה גידול במשקל של כשלושה קילוגרמים מצווארה. אסתר דגאנו הוטסה מאתיופה לארצות הברית לניתוח בעזרתו של ארגון ללא מטרות רווח שביקש לסייע לה עם מצבה. רופאים אמריקנים טיפלו בדגאנו עוד באתיופיה, אך נדרשו שלוש שנים עד שהיא הוטסה לטיפול המיוחל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אסתר סבלה טרטומה – גידול המכיל רקמות שונות שבמצב נורמלי אינן מאפיינות איברים אלה או מופיעות בהם, כמו שיער ושיניים. טרטומה יכולה להופיע כגידול ממאיר או כגידול שפיר, והיא נוצרת מאוכלוסיית תאים בעלי פוטנציאל להתפתח לכל אברי הגוף. במדינות מפותחות, נהוג להסיר את הטרטומה לאחר אבחונה. "בארה"ב זה היה מאובחן, ככל הנראה לפני 12 שנה, וזה היה מוסר ומטופל בזמן", אמר ד"ר מילטון וונר מבית החולים לנוקס היל לחדשות ABC.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מאחר שאסתר ומשפחתה חיים בכפר קטן באתיופיה, הגידול הוסיף לגדול עד שהגיע למשקל מדהים של שלושה קילוגרמים, ופגע בעורק המספק את הדם לראשה ולצוואר ובקנה הנשימה שלה. אף שהגידול היה שפיר, הוא השפיע רבות על חייה עד הניתוח. אסתר כונתה "מרשעת" על ידי תושבי הכפר שלה והיא סבלה מבעיות בדיבור. "זו הייתה אחת הסיבות שלא שלחנו אותה לבית הספר, כי הם היו לועגים לה ומתעללים בה", אמר אביה של אסתר.

לאחר ניתוח שארך שמונה שעות הוסר הגידול. בתום הניתוח דיברה אסתר עם עיתונאים כשמשפחתה לצדה ואמרה שעכשיו "הכל טוב" וחייכה. "עכשיו אני יודעת שאני יפה ושהחלמתי", אמרה. "אני אוהבת את מי שאני עכשיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully