וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: נאבקת בהחלטה אם להתמודד לנשיאות ארה"ב

בראיון הראשון עמה מאז שפרשה מהפוליטיקה, אמרה שרת החוץ לשעבר כי היא אינה ממהרת להכריע בסוגיה. "אני ריאליסטית וגם פרגמטית", אמרה, "בינתיים, אני וביל נהנים עם הכלבים"

מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון אומרת כי היא "נאבקת" כדי להכריע אם ברצונה להתמודד על נשיאות ארצות הברית ב-2016, ולדבריה מדובר בהחלטה שתיאלץ לקבל בקרוב. בראיון הנרחב הראשון שהעניקה לתקשורת מאז שעזבה את ממשל אובמה לפני שמונה חודשים, אמרה קלינטון ל"ניו יורק מגזין" כי אין מדובר בהכרעה פשוטה.

"אני ריאליסטית, אך אני גם מעשית", אמרה קלינטון, שבחודש הבא ימלאו לה 66. היא הביעה אכזבה מהמצב הפוליטי בוושינגטון, וציינה כי "אנשים הפכו לסטריאוטיפים ולקריקטורות". לדבריה, מצב זה "נגרם בגלל שתי המפלגות, אך גם בגלל העיתונות. כולם מתעסקים בסכסוכים ועסוקים בעצמם (…) אני מרגישה שיש רעב עצום בקרב חלק גדול מהאמריקנים, בשמאל, בימין ובמרכז, לקיים דיון בוגר לגבי האופן שבו נוכל לפתור את הבעיות שלנו. כפי שראינו בבחירות האחרונות, יש לנו הרבה סיבות להאמין שמרבית הציבור אינו מסכים עם הקיצונים באף אחד מהצדדים, אך אנו חייבים להיאבק כדי למצוא מכנה משותף גדול יותר למען העתיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילרי קלינטון על שער הגיליון החדש של "ניו יורק מגזין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלינטון לא אמרה מתי בכוונתה להכריע בנושא. "איני ממהרת", הבהירה בראיון שהתפרסם אמש (ראשון), "אני חושבת שמדובר בהחלטה כבדת משקל, כזו שאסור לקבל בקלות". היא אמרה כי יש לה "רעיון די טוב לגבי האתגרים הפוליטיים שניצבים בפני המנהיגים שלנו", ולדבריה, בכוונתה לעשות כל מה שניתן, מכל עמדה שהיא, כדי להילחם עבור הערכים והמדיניות הנכונים עבור ארה"ב, ובמקביל "להמשיך לשקול את הגורמים שיוכלו להשפיע על ההחלטה שאקבל".

שני שלישים מהדמוקרטים רוצים את קלינטון כיורשת לאובמה

בראיון, סיפרה קלינטון על חייה מאז שעזבה את מחלקת המדינה. "אני וביל מצליחים להיות בבית הרבה יותר ממה שהיינו בשנים האחרונות. אנחנו מבלים נהדר, וצוחקים עם הכלבים שלנו. אנחנו צופים בסרטים מטופשים, שוחים ויוצאים להליכות ארוכות. חיי שגרה מהנים, אתה יודע"

מזכירת המדינה לשעבר, שכיהנה גם כסנאטורית מטעם מדינת ניו יורק, נחשבת בסקרים למועמדת המועדפת על המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לבית הלבן. סקר שנערך בשבוע שעבר מטעם רשת CNN העלה כי 65% מהדמוקרטים ומהבוחרים העצמאים הליברלים יעדיפו לתמוך בה. יריבה הבולט, סגן הנשיא ג'ו ביידן, קיבל בסקר רק 10% מהקולות. בסוף חודש יולי הסבו קלינטון וביידן לסעודה, שככל הנראה נידון בה עתידם הפוליטי של השניים.

רבים במפלגה הדמוקרטית ממתינים להכרעתה של קלינטון כדי לשקול את צעדיהם. אחד ממקורביה אמר ל"ניו יורק מגזין" כי קלינטון נוקטת "טקטיקה קלינטוניאנית" ידועה ומוכרת: "היא תתמודד, אבל היא שכנעה את עצמה שהיא טרם החליטה. היא עומדת לרוץ לנשיאות. זו עובדה מוגמרת".

לקריאה נוספת
קלינטון משפרת עמדות לקראת 2016: תומכת בנישואי גייז
אך האם מצבה הבריאותי וגילה המתקדם יעיבו עליה בדרך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully