וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא שוב תוקף בקניה: "צרורות ירי ופיצוצים"

אמש מסר הצבא המקומי כי מרבית בני הערובה שהוחזקו בקניון בניירובי שוחררו, אולם הבוקר פתחו כוחותיו במתקפה נוספת. לא ידוע מה מספר החוטפים שנותרו בחיים ומה מספר החטופים

אתר רשמי

(צפו ברגע בו פרצו המחבלים לקניון, שבת)

LIVE

חילופי אש כבדים מתנהלים הבוקר (שני) בין כוחות הביטחון בקניה לבין החמושים מארגון הטרור "אל-שבאב", שמתבצרים בקניון "ווסטגייט" בניירובי ומחזיקים בבני ערובה - כך דיווח עד ראיה. כתב סוכנות הידיעות הצרפתית במקום דיווח כי צרורות ירי נשמעו במשך כ-15 דקות לאחר תחילת המתקפה וכן כמה פיצוצים. גורם ביטחוני מקומי אישר לסוכנות כי מתקפה נוספת יצאה לדרך.

עד כה נהרגו בתקיפה 68 בני אדם. מדובר במתקפה נוספת שעורך הצבא המקומי בקניון שעל חלקו השתלטו פעילי הקבוצה האיסלאמית הקיצונית שדורשת להסיג את כל חיילי קניה מסומליה השכנה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צבא קניה נכנס לקניון "ווסטגייט" בניירובי שבו אירעה מתקפת טרור, ספטמבר 2013. רויטרס
עוד מתקפה. חייל קנייתי מחוץ לקניון, אתמול/רויטרס

מאז יום שישי, אז החל האירוע, לבד ממניין ההרוגים, נפצעו כ-170 בני אדם בתקרית והלילה דווח שכ-30 בני אדם עדיין מוחזקים כבני ערובה במקום. "אנו מפנים את מלוא המאמצים כדי לסיים את המצב במהירות", נכתב בעמוד הטוויטר של צבא קניה.

מצור בקניון ווסטגייט, ניירובי. קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
לא ברור מה מספר בני הערובה במקום/רויטרס

אתמול ניהלו כוחות הביטחון הקנייתים משא ומתן עם החוטפים המתבצרים בקניון היוקרתי בבירה. בין היתר, דווח בכלי תקשורת זרים כי יועצי משא ומתן ישראלים נשלחו לסייע לכוחות המקומיים. שני פצועים סיפרו כי איש ביטחון ישראלי חילץ אותם. בירושלים הסכימו לאשר כי ישראל מסייעת לקניה במשא ומתן בלבד מול החוטפים, ולא הגיבו לדיווחים על הגעת צוות מבצעי למקום.

ארגון הטרור "אל-שבאב" הודיע כי עשה את הפיגוע כנקמה על פלישת צבא קניה לסומליה. נשיא קניה הבהיר כי לא יסיג את חייליו מסומליה, ואמר: "נכנסו לשם כאומה כדי לייצב את המדינה, ובעיקר כדי להילחם בטרור".

צבא קניה נכנס לקניון "ווסטגייט" בניירובי שבו אירעה מתקפת טרור, ספטמבר 2013. רויטרס
חיילי הצבא הקנייתי מחוץ לקניון, אתמול/רויטרס
מצור בקניון ווסטגייט, ניירובי. קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
בני ערובה מחולצים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully