וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה יוסף אושפז בבית חולים בשל הרעה במצבו

22.9.2013 / 1:25

מנהיגה הרוחני של ש"ס אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בבירה בעקבות הידרדרות שחלה במצבו במהלך השבת. בתחילת החודש אושפז הרב בן ה-93 בבית החולים בשל זיהום בגופו

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, אושפז אמש (שבת) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. ההחלטה לאשפז את יוסף התקבלה בהתייעצות עם רופאו האישי, פרופסור יוחנן שטסמן, כיוון שבמהלך השבת חלה הידרדרות קשה במצבו הרפואי של הרב, שחגג בשבוע שעבר את יום הולדתו ה-93. הוא נזקק לחמצן וטופל בידי רופאו האישי. דוברת בית החולים מסרה כי הרב עובדיה מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה.

ביום חמישי, חג ראשון של סוכות, נפטר אחיו של הרב, נעים עובדיה, לאחר מחלה קשה והוא בן 92. בני משפחתו של הרב, בהמלצת רופאיו לא סיפרו לו על פטירתו בגלל מצבו הרפואי הירוד והחשש שמא הצער בקבלת הידיעה ישפיע על מצבו הבריאותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב יוסף בבית החולים הדסה עין כרם בחודש ינואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, עם אשפוזו של הרב, הושבתו שמחות בתי השואבה ברחבי הארץ והמשתתפים בהן נשאו תפילה וקראו פרקי תהילים לרפואת הרב. בתחנת הרדיו "קול ברמה" המזוהה עם ש"ס החלו בגל פתוח שעסק במצבו של הרב לאורך הלילה.

בתחילת החודש לקה הרב עובדיה בזיהום, ובשל כך הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם במשך עשרה ימים. בתום התייעצות שקיים רופאו האישי של הרב עם רופאי בית החולים, הוחלט להשאיר את הרב באשפוז גם במהלך ראש השנה. קרובי משפחתו העבירו אתו את ימי החג בבית החולים. במהלך ימי האשפוז הוא קיבל טיפול אנטיביוטי. בחודש שעבר אושפז הרב במשך חמישה ימים בבית החולים בשל הזיהום וכן בשל כאבים עזים שחש בגופו. בניגוד לפעמים קודמות, הרב פונה אז לבית החולים הדסה עין כרם בניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי.

שמעון פרס עם הרב הראשי הספרדי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א. טלי מאייר
הרבנים עובדיה יוסף, יצחק יוסף ובקשי דורון בטקס ההכתרה עם נשיא המדינה ואריה דרעי/טלי מאייר

על אף מצבו הרפואי הרעוע, בשבוע שעבר השתתף הרב עובדיה בטקס הכתרת בנו, הרב יצחק יוסף, לרב הראשי הספרדי, הראשון לציון, בבית הכנסת רבי יוחנן בן זכאי ברובע היהודי בירושלים - המקום שבו נערך הטקס במשך מאות שנים. במהלך הטקס, שבו השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, הרבנים הראשיים, סגן שר הדתות אלי בן דהן, רבנים ואישי ציבור, בירך הרב עובדיה את בנו ארוכות. נשיא המדינה פרס, פתח את נאומו במעמד בדברי ברכה לרב עובדיה יוסף, ואמר: "אני מתרגש להיות כאן אתך במעמד הגדול של הכתרת בנך, רבי יצחק שליט"א. הידידות בינינו נמשכת שנים רבות. הוקרתי אליך כמנהיג, כאישיות מקרבת ושוחרת שלום משמשת כחוויה רוחנית עבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully