וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הילדים שנרצחו: הרשויות לא הבינו חומרת המצב

20.9.2013 / 14:00

בתום הלוויית עדן ויהב שנרצחו בידי אביהם אלי גור, התייחסה האם רונית לטענת גורמי הרווחה, לפיה האב היה מסור לילדיו. "הוא סטר ליהב פעם אחר פעם. מילד שמח הוא הפך לעצוב"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(מסע הלוויה, בית העלמין של בית חפר, שישי)

בתום הלווייתם של עדן ויהב, שנרצחו בערב החג על ידי אביהם, אלי גור, התייחסה בצהריים (שישי) אמם של השניים, רונית גור, לטענת רשויות הרווחה ולפיה האב, שהשליך את השניים מגג בניין בתל אביב וקפץ אל מותו, היה מסור לילדיו. "רשויות הרווחה לא הבינו את חומרת המצב, ואף עכשיו מסרו שהאב היה מסור לילדיו", אמרה האם. כמו כן טענה האם כי אבי הילדים "הציג מצג שווא וקנה בכספו חוות דעת פסיכיאטרית המאשרת כי הוא כשיר ואינו מהווה סכנה לילדיו".

בהודעה שמסרה בתום ההלוויה שנערכה בבית העלמין של היישוב בת חפר, שבו התגוררה המשפחה, אמרה גור: "הטרגדיה האישית שלי היא סיפורה של משפחה נורמטיבית שלא הכירה את רשויות הרווחה והמשטרה, ואשר נפלה קורבן לטירופו של אבי ילדיי. למרות כל התרעותיי שחיי וחיי ילדיי בסכנה מתמדת הצליח אבי ילדיי להתל בשוטרים וברשויות הרווחה תוך שהוא נעזר בחבריו ובבני משפחתו".

לטענת האם, האב אלי אף נהג באלימות כלפי ילדיו: "יהב, שעוד לא מלאו לו חמש, לא הורשה לבכות. הוא נצבט ונסטר פעם אחר פעם ובעוצמה רבה על ידי אביו. מילד שמח הוא הפך לעצוב ומגמגם. רשויות הרווחה אולי לא מבינות שכשאב מותיר את משפחתו לחיות עם הוצאות קבועות ואפילו המינימליות ביותר, מרוקן את חשבונות הבנק גונב את מכונית המשפחה, מפקיר את ילדיו לחיות בחסדי אחרים, זהו לא אב מסור לילדיו".

הלוויתם של עדן ויהב גור שנרצחו על ידי אביהם בבית הקברות של בת חפר. דרור עינב
הלוויית הילדים בבית העלמין של בת חפר, היום/דרור עינב

"אני לא יודעת איך ייראו חיים בלי ילדיי שנרצחו בדם קר על ידי רוצח שהתאכזר אליהם לא פעם במהלך חייהם", הוסיפה האם. "כל מלחמתי בשנתיים האחרונות הייתה לחיות חיים נורמליים, מאושרים ושמחים ולגדל ילדים בריאים בזוגיות ובמשפחתיות בריאה. ההגנה שלי עליהם הייתה כנראה רופפת כי אף אחד לא באמת האמין".

אתמול פורסם כי בסביבות החודשים מאי-יוני השנה דיווחה המטפלת המשפחתית שעבדה עם האב כי היא מודאגת, לנוכח תחושה כי קיימת הרעה ביחסים בין בני הזוג. באותו זמן לא דיווחה האם למטפלת שלה על הסלמה כלשהי במערכת היחסים ביניהם, אלא רק על ויכוחים, בעיקר סביב נושא חינוך הילדים. בעקבות החשש שהביעה המטפלת התקיימה פגישה בינו לבין המטפלת שלו, יחד עם העובדת הסוציאלית של היישוב, ובה סיפר לראשונה כי קיים מתח בזוגיות על רקע הגשת כתב אישום נגדו על תקיפה ואיומים מיוני 2012. במהלך הפגישה הובן כי גור מואשם באיומים על אשתו – דבר שאותו הכחיש.

הזירה בה על פי החשד אב השליך את ילדיו מגג בניין וקפץ אל מותו, תל אביב, ספטמבר 2013. דרור עינב
הבניין ברמת אביב שממנו הושלכו הילדים אל מותם/דרור עינב

בעקבות כך קיים אגף הרווחה התייעצות עם גורמי הטיפול והפיקוח במשרד הרווחה, ובמהלכה הודיעה רונית כי היא איננה מודאגת. למרות זאת הביעו בתחנה לטיפול במשפחה דאגה, והחליטו להעביר את הטיפול ברונית גור לעובדת סוציאלית העוסקת באלימות במשפחה, על מנת שזו תעשה הערכת מסוכנות. במקביל ביקשה המטפלת מאלי שילך להיבדק אצל פסיכיאטר, אולם הוא סירב.

בעקבות צו הרחקה שהוצא נגד האב, הוחלט כי האב ייפגש עם ילדיו במרכז קשר, באמצעות גוף שלישי. הפגישות התקיימו במרכז קשר בחדרה. לדברי הרשויות, אלי הקפיד להגיע אליהן בקביעות ובזמן, ועל פי דיווח העובדת הסוציאלית במרכז, הוא אף התנהג לילדיו יפה והקשר עמם היה טוב.

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר בתגובה: "עובדות ועובדי אגף הרווחה מחבקים את האם ומשתתפים בצערה. אנו מבינים את כאבה ושותפים לו. אגף הרווחה פעל ביתר זהירות, אף מעל הנדרש, בכל האמצעים החוקיים והמשפטיים שעמדו לרשותו, כדי להבטיח את מוגנותם של הילדים והאישה. למרבה הצער לא היה באפשרותם למנוע את הרצח הנורא. צוותים של אגף הרווחה מלווים וימשיכו ללוות את האם".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

השתתפה בהכנת הכתבה: דנה ויילר-פולק


עוד על הפרשה
האם ספדה לעדן ויהב: "מקווה שלא הבנתם מה קורה"
"האב אפילו לא החזיק את ילדיו ביד כשנכנס למעלית"
אב חטף ילדיו מהאם והשליכם אל מותם מגג בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully