וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חידון התנ"ך העולמי יבוטל בשל היעדר תקציב?

19.9.2013 / 20:05

על רקע הקיצוצים בהוצאותיו השוטפות, הודיע לאחרונה צה"ל למשרד החינוך כי יפסיק למממן את הפקת החידון הוותיק, שעלותו נאמדת ביותר ממיליון שקלים. פרסום ראשון

על הרקע הקיצוצים הנערכים בצה"ל, הודיע לאחרונה הצבא למשרד החינוך כי יפסיק לממן כמדי שנה את הפקת חידון התנ"ך העולמי, שעלות נאמדת ביותר ממיליון שקל מדי שנה. במסגרת עבודת מטה רחבה שביצעו בצה"ל על רקע הקיצוץ החד בתקציב הביטחון הוחלט להמליץ על הפסקת תקצוב האירוע.

אף שחידון התנ"ך העולמי הוא אירוע אזרחי לחלוטין, הוחלט לפני עשרות שנים להטיל את הפקתו על צה"ל, שכן מדובר בגוף בעל יכולות ארגון גבוהות. ככל שחלפו השנים צבר החידון פופולריות רבה בקרב הציבור הישראלי בארץ והציבור היהודי ברחבי העולם.

"אין זה נכון שצה"ל ימממן את האירוע"

מבדיקה שנערכה עולה כי עלות ההוצאה של חידון התנ"ך עבור צה"ל מסתכמת מדי שנה ביותר ממיליון שקלים, לא כולל הוצאות נלוות הקשורות במשאבים כמו כוח אדם, לוגיסטיקה ועיסוק שמוגדר כנוסף על תפקידם של הקצינים והאחראים להפקת הענק.

הגורמים שערכו את הבדיקה הסיקו כי אין זה נכון שצה"ל יהיה גוף מממן לאירוע והעבירו המלצה לידי המטכ"ל, וזו ואושרה על ידי סגן הרמטכ"ל האלוף גדי איזנקוט והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. במכתב שנשלח לידי משרד החינוך הודיע צה"ל כי ישמח לסייע, אך לא לשאת בעלות החידון. בימים אלו צה"ל מקצץ באימונים לכוחות היבשה בסדיר ובמילואים כדי לממן הוצאות שוטפות.

מצה"ל נמסר בתגובה: "על הפקת חידון התנ"ך אמונים מספר גורמים וביניהם צה"ל. לאחר החידון שהתקיים השנה, נערכה בדיקה לגבי חלקו של צה"ל והוחלט כי יחול שינוי בשיתוף הפעולה עם החידון ובין היתר, תצומצם ההשתתפות בהפקתו ובמימונו. עמדת צה"ל בנושא הועברה למשרד החינוך בכוונה לקיים מפגש משותף ולתאם את חלקו של צה"ל בחידון.

מסורת חידון התנ"ך העולמי הראשון החלה בשנת 1958, במסגרת חגיגות עשור למדינת ישראל ובעידודו של ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, שהיה חובב מקרא וייחס חשיבות רבה ללמידת התנ"ך. החידון משודר מדי שנה בשידור חי בערוץ 1 ומשתתפים בו נציגים מהארץ ומהעולם לאחר סדרת מבחנים.

לקריאה נוספת
המהפכה של הרמטכ"ל גנץ: קיצוץ ושינוי מבני בצה"ל
הזוכים בחידון התנ"ך העולמי לנוער: "כיף גדול"
אחרי 32 שנה: זוכה חדש בחידון התנ"ך למבוגרים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully