וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקברו הילדים שנרצחו בידי אמם: "הכאב מגיע עד רוסיה"

18.9.2013 / 12:09

אבי הילדים בני החמש והשבע שנרצחו על פי החשד בידי אמם, הגיע ממוסקבה להלוויה, ואמר קדיש על ילדיו. הדוד: ”החיים מתחלקים ללפני ואחרי האסון, שנשמותיהם יגיעו לגן עדן”

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

בהר המנוחות שבירושלים מובאים היום (רביעי) לקבורה שני האחים שנרצחו שלשום על פי החשד בידי אמם בשכונת תלפיות בעיר. רבים הגיעו ללוות את שני הילדים, בן שבע ובת חמש, בדרכם האחרונה, בהם ד', אביהם, שהגיע אתמול ממוסקבה ועבר תחקור משטרתי. משתתפים בהלוויות גם אחותה של החשודה, שניסתה למנוע את הרצח, מורים והורים של חבריהם של הילדים.

"החיים של המשפחה מתחלקים לזמן שלפני האסון ואחריו", אמר דודם של הילדים בהלוויה. לדבריו, חרף הקושי של המשפחה להתמודד עם המצב, "האמונה מחזקת אותם ומסייעת להם להתגבר על האסון הנורא הזה". בהמשך הספדו אמר: "נתפלל שהנשמות של הילדים יהיו בגן עדן". הסב שעלה אף הוא לומר מילים על שני נכדיו שנרצחו, התקשה לדבר. "מאוד קשה לי לתאר את הכאב הענק. זה אסון נוראי שגרם לשוק גם ברוסיה וגם כאן בארץ", אמר אך הוסיף ש"החיים לא נגמרים". האב הנסער קרא על שני ילדיו קדיש.

להתאושש מהטראומה

האם החשודה בת ה-36 עדיין מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שעברה ניתוח. בני משפחתה הודיעו אתמול כי על אף החשדות החמורים המיוחסים לה, הם תומכים בה. "היא תזכה לחיבוק מהמשפחה כשהיא תחלים", אמר לוואלה! חדשות מ', בעלה של אחות החשודה, "אנחנו מתכוונים להגיע ולבקר אותה. היא לא אשמה, זו פעולה של אדם שהיה בדיכאון ונכנס לאטרף, אבל עמוק בפנים היא בן אדם מאוד עדין". האחות של החשודה אמרה אחרי המקרה כי ישנה בביתה של אחותה משום ש"מצבה הנפשי לא היה טוב".

יצוין כי בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על פרטי החשודה, מה שמשליך גם על פרסום שמות הילדים. אחרי הרצח הועברו גופות הילדים לנתיחה במכון המשפטי באבו-כביר כדי לקבוע בוודאות את סיבת המוות.

האם, נגנית עולה חדשה מרוסיה, הכירה את בעלה, נגן ג'ז ידוע במסגרת עבודתם המשותפת. עם השנים, נולדו לבני הזוג שני הילדים. סב המשפחה, המוכר בקהילה היהודית, הוא נגן פסנתר שהתפרסם בברית המועצות לשעבר. האישה נהגה ללוות את הופעותיו של בעלה. בין היתר, הסב הזמין את הצמד למופעים משותפים של "בני משפחתו".

הלוויית הילדים שנרצחו בירושלים. טלי מאייר
קרובי המשפחה מעל הקברים/טלי מאייר

אשתו הנוכחית של ד', אבי הילדים, סיפרה לוואלה! חדשות אחרי הרצח כי הבשורה על מותם הכתה אותו בתדהמה. "הוא שבור מאוד. הבשורה הכתה אותו בצורה קשה מאוד. אני מקווה שהוא יצליח להתאושש מהטראומה הזו", אמרה. לדבריה, "זה קשה לו מאוד מאוד, הוא אפילו החליט לצאת מהבית ומתבודד לבדו. אנחנו מבקשים לעזוב אותו לגמרי".

לאחר הרצח, התברר כי לפני כחודש יצרו גורמי הרווחה בעיריית ירושלים קשר עם האם שטענה כי יש לה קשיים עם בנה בן השבע. מנגד, שכנים המתגוררים בניין בו התגוררו האם וילדיה סיפרו על משפחה שקטה. "היא הייתה יוצאת איתם לטייל ולקחה אותם לגנים באזור הטיילת", תיאר שמעון אוסדון. "הם היו ילדים שקטים. קצת הציק כשזרקו אבנים על הפחים - אבל זה ילדים, מה לעשות. אף פעם לא שמענו צעקות מהדירה. היא הייתה אישה נחמדה אבל דיברה רק רוסית, לכן לא כל כך תקשרנו איתה". רגב הוסיף שהמשפחה גרה בשכונה חצי שנה, ושלא היו סימנים מטרימים למה שהתחולל. "לא שמעתי שום רעש חריג עד שהאחות דפקה לי על הדלת".

לקריאה נוספת:
אחות האם החשודה ברצח: ”מצבה הנפשי לא היה טוב”
כך התבצע רצח הילדים בירושלים: שלב אחרי שלב
הכתובת הייתה על הקיר? ”לאמא היו קשיים עם בנה”

עדכון ראשון: 11:26

הלוויית הילדים שנרצחו בירושלים. טלי מאייר
מתקשים להיפרד מהילדים/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully