וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות האם החשודה ברצח: "מצבה הנפשי לא היה טוב"

16.9.2013 / 16:16

מי שהזעיקה את המשטרה לאחר שלא הצליחה להציל את שני אחייניה הסבירה מדוע החליטה לישון אצל אחותה. בינתיים, האם החשודה מאושפזת בבית החולים: "ניסתה לדקור את עצמה"

צילום: עומר מירון, ערוץ 9, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

אחותה של האם החשודה ברצח שני ילדיה הבוקר בירושלים הסבירה בצהריים (שני) כי החליטה לישון בדירת אחותה בלילה האחרון "משום שמצבה הנפשי לא היה טוב". בעלה של האחות, שהתעוררה בבוקר למשמע צווחות הילדים – בני חמש ושבע - וניסתה למנוע מאחותה לדקור אותם למוות, ביקש מכלי התקשורת להניח לבני המשפחה: "אף אחד לא חושב שדבר כזה יקרה לו. כל מה שאנו רוצים זה שקט". בני הזוג טרם סיפרו לילדיהם על המקרה. גופות הילדים הועברו למכון המשפטי באבו כביר, וטרם נקבע מועד הלוויתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מטופחים, מסודרים ויפים". שני הילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שדקרה את שני ילדיה, ניסתה האם החשודה, בת 36, לשים קץ לחייה. היא הובהלה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר, שם היא מאושפזת במצב יציב לאחר שיצאה מחדר ניתוח. פרופ' אבי ריבקניד, מנהל האגף לרפואה דחופה וטראומה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, סיפר כי "האישה הגיעה בשעות הבוקר. היא הייתה בהכרה, אך רדומה ומבולבלת. בהמשך הרדמנו והנשמנו אותה. היא הוכנסה ליחידת הטראומה והובהלה בדחיפות לחדר הניתוח שם נותחה על ידי מספר צוותים".

לדברי פרופ' ריבקניד, הניתוח שעברה הסתיים בהצלחה ומשם היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ. "היא סובלת מחתכים מרובים בפלג גופה העליון, חתך גדול בצוואר מפגיעות דקירה", אמר. "אני מניח שהיא ניסתה לדקור את עצמה". הוא הדגיש כי לא נשקפת בשלב זה סכנה לחייה, אך בימים הקרובים היא תהיה מונשמת ומורדמת ותועבר לשיקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"לא היה שום סימן שהיא תפגע בהם"

לאחר הרצח, התברר כי לפני כחודש יצרו גורמי הרווחה בעיריית ירושלים קשר עם האם שטענה כי יש לה קשיים עם בנה בן השבע. מנגד, שכנים המתגוררים בניין בו התגוררו האם וילדיה סיפרו על משפחה שקטה. "היא הייתה יוצאת איתם לטייל ולקחה אותם לגנים באזור הטיילת", תיאר שמעון אוסדון. "הם היו ילדים שקטים. קצת הציק כשזרקו אבנים על הפחים - אבל זה ילדים, מה לעשות. אף פעם לא שמענו צעקות מהדירה. היא הייתה אישה נחמדה אבל דיברה רק רוסית, לכן לא כל כך תקשרנו איתה". רגב הוסיף שהמשפחה גרה בשכונה חצי שנה, ושלא היו סימנים מטרימים למה שהתחולל הבוקר. "לא שמעתי שום רעש חריג עד שהיא דפקה לי על הדלת".

סייעת בגן הילדים בו הייתה הילדה, בת חמש, סיפרה כי השניים "היו ילדים מקסימים, מטופחים, מסודרים ויפים. האמא השקיעה ונתנה עבורם את הכל. לא היה שום סימן שניתן היה לחשוש שהיא תפגע בהם. תמיד ביקשה שילמדו ושיהיה להם טוב, שידאגו להם". היא הוסיפה: "אני לא מאמינה שזה קרה. אין לי מושג מה הוביל אותה למעשה. הילדים היו מסודרים באופן אדוק. האבא לא היה בארץ, אך בן הזוג החדש שלה היה בקשר טוב עם הילדים. הם כל הזמן היו רצים אליו. הילדה הייתה מתוקה וחברתית. הילדה שלי הייתה איתה בקייטנה ומאוד כואב לה על מה שקרה".

זירת רצח שני ילדים בירושלים. ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
זירת הרצח/נועם מושקוביץ

לפני כחודשיים, בעודה נופשת עם שני ילדיה, ציטטה ברשת האם החשודה ברצח, עולה חדשה מאוקראינה, פסוקים מספר קהלת: "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים. עת ללדת ועת למות, עת לטעת ועת לעקור נטוע, עת להרוג ועת לרפוא". במהלך התקופה האחרונה היא גם נהגה לכתוב בפייסבוק על מקרי רצח בהם היו מעורבים יהודים, ואף צירפה תמונה מזירת הרצח בירושלים בו נורו למוות עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית בבניין כלל.

מהמידע ששיתפה בעמוד שלה עולה כי לפי שעלתה ארצה, עבדה האישה בספרייה הבינלאומית לספרות במוסקבה. עוד נודע כי האם הגיעה לישראל לבדה עם שני ילדיה, והיא השאירה מאחור את הוריה באוקראינה. לאחרונה הייתה מובטלת. אביהם הביולוגי של הילדים, שהתגרש מהחשודה ברצח בעבר, נמצא במוסקבה, ובן זוגה הנוכחי שוהה בשוויץ. שניהם אינם אזרחי ישראל ולא עלו ארצה. המשטרה מנסה ליצור עמם קשר על מנת ללמוד מהם פרטים, במיוחד אודות האישה החשודה ברצח.

עוד בפרשת הרצח בירושלים
כך התבצע רצח הילדים בירושלים: שלב אחרי שלב
האמא כתבה לפני הרצח: "יש עת ללדת ועת להרוג"
הכתובת הייתה על הקיר? "לאמא היו קשיים עם בנה"

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully