וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 חודשי מאסר לישראלים שהבריחו אסיר לסוריה

שני צעירים, מטמרה וג'לג'וליה, הודו כי סייעו לאסיר שמרצה עונש מאסר של 20 שנים בגין רצח, ולאדם נוסף, לחצות את הגבול בצפון. השופט בגזר הדין: "ראויים לגינוי מובהק"

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (שלישי) 19 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על חאתם יאסין, בן 22 מטמרה, ועל מוחמד צאלח, בן 24 מג'לג'וליה, שהורשעו על פי הודאתם בסיוע לאסיר להימלט לסוריה בעת חופשתו. השניים הואשמו בעבירות של קשירת קשר לפשע, סיוע לבריחה ובסיוע ליציאה שלא כדין.

מכתב האישום שהוגש נגד השניים בחודש פברואר השנה עולה כי הם החליטו לסייע לאסיר מוחמד יאסין, שמרצה 20 שנות מאסר בגין רצח, וכן למוחמד עואד, לצאת מגבולות המדינה לסוריה. בתחילת חודש פברואר יצא יאסין לחופשה בת 12 שעות מהכלא. בהתאם לתכנון הבריחה, נסעו הארבעה ברכבו של יאסין לגבול ישראל וסוריה ברמת הגולן.

הגדר החדשה שמוקמת בעל גבול סוריה במג'דל שמס. תאגיד כאן
הודו שסייעו לבריחתם של האסיר ולאדם נוסף. גדר הגבול עם סוריה/תאגיד כאן

כאשר הגיעו לאזור הגבול, ירדו מהמכונית צאלח והאסירים יאסין ועואד והתקדמו לעבר גדר הגבול, בעוד חאתם המתין ברכב. השלושה חתכו את הגדר, חצו את הגבול ועברו מישראל לסוריה. צאלח חזר לרכב, ויחד עם חאתם נמלטו מהמקום, אך זמן קצר לאחר מכן כוחות צה"ל שהוקפצו לאזור עצרו אותם. השופט נעמן אדריס ציין בגזר הדין כי לחובת יאסין וצאלח "עומדת החומרה הרבה הנודעת למעשיהם. חומרה זו באה לידי ביטוי בשני מישורים: האחד עניינו במתן סיוע לעבריין אלים שהורשע ברצח להימלט מעונשו, והשני עניינו בסיוע שהעניקו לשני אנשים על מנת לפרוץ את גבולה הצפוני של המדינה לכיוון סוריה". השופט הוסיף: "מעשי הנאשמים פוגעים פגיעה חמורה באושיות המשטר, בשמירה על שלטון החוק ובסדר הציבורי, וככאלה – ראויים לגינוי מובהק ולענישה הולמת".

השופט ציין בנוסף כי העבירות נעשו בתקופה שבה המצב בסוריה בתקופה האחרונה טעון עד מאוד, וכאשר המצב הביטחוני בגבולה הצפוני של ישראל מושפע מכך באופן ישיר. "דווקא בעת הזאת מצאו הנאשמים להוסיף על המתיחות מבלי להביא בחשבון את התוצאות ההרסניות היכולות להיגרם ממעשיהם", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully