וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש פרצה בצוללת גרעינית ברוסיה; 15 מלחים נפגעו

17.9.2013 / 18:57

הדליקה פרצה אמש בצוללת שעגנה לתיקונים לחופי ים יפן, ורק היום דווח על נפגעים. במוסקבה טוענים שאין חשש לדליפה מהכור האטומי. צוללת זהה טבעה מצפון לסקנדינביה ב-2001

לפחות 15 מלחים נפגעו בדליקה בצוללת גרעינית רוסית ואושפזו בבית החולים. הדליקה פרצה אמש (שני) בעיר ולדיווסטוק שבמזרח המדינה, ורק הבוקר פורסם כי האש גרמה לנפגעים ולנזק בגוף הצוללת.

האש פרצה בצוללת "טומסק" שעגנה לתיקונים למשך תקופה ארוכה במספנת הענק "זוודה", השוכנת לחופי ים יפן. כבאים נאבקו באש במשך חמש שעות, ורק לאחר מכן דיווחה המספנה על התקרית.

שר ההגנה, סרגיי שויגו, שדיווח על התקרית לנשיא ולדימיר פוטין, השמיט בתחילה את העובדה שהיו נפגעים בקרב אנשי הצוות של הצוללת. עם זאת, ועדת חקירה ממשלתית הודיעה היום כי "האש גרמה נזק לבריאותם של 15 מלחים". לא נמסרו פרטים על מצבם הרפואי.

הצוללת הרוסית קורסק. AP
הצוללת הגרעינית "קורסק", מדגם זהה לזה של הצוללת שבה פרצה האש. טבעה ב-2001/AP

שר ההגנה הרוסי אמר כי הטילים שנשאה הצוללת הוסרו ממנה ב-2009, עוד לפני שהועברה לתיקון. גורמים ביטחוניים מסרו כי הכור האטומי של הצוללת היה כבוי וכי אין חשש לדליפה גרעינית כתוצאה מהדליקה.

הצי הרוסי, המחזיק בצוללות מתיישנות רבות, סבל מכמה תאונות קטלניות מאז התפרקות ברית המועצות ב-1991. הצוללת הגרעינית "קורסק", מדגם זהה לזה של הצוללת שבה פרצה האש, טבעה מצפון לסקנדינביה בשנת 2001. כל 118 אנשי הצוות נספו.

בשנת 2008 מתו 20 בני אדם בצוללת "נרפה", שהוצפה בגז קטלני בשל תקלה במערכות כיבוי האש שלה. בסוף 2011 נפצעו תשעה בני אדם בפיצוץ בצוללת "יקטרינבורג".

לקריאה נוספת
מפקד צוללת גרעינית זייף את מותו כדי לחמוק מהפילגש
צעיר אמריקני הצית צוללת גרעינית כדי להתחמק מעבודה
למכירה: צוללת דיזל רוסית - יד שלישית ומפורקת מנשקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully