וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה הפילה מסוק של צבא סוריה שחצה את הגבול

סגן ראש הממשלה ארינץ' הודיע כי כלי הטיס הסורי הופל לאחר שהוזהר כמה פעמים. לפי דיווח טורקי, אנשי המסוק חולצו ממנו אך נורו למוות על ידי אנשי אופוזיציה סורים

סגן ראש הממשלה הטורקי, בולנט ארינץ', הודיע הערב (שני) כי מטוסי קרב יירטו מסוק סורי שהפר את השטח האווירי שלה. "מסוק צבאי סורי שחג כשני קילומטרים בתוך המרחב האווירי של טורקיה הוזהר כמה פעמים לפני ששוגרו לעברו טילים ממטוס טורקי", אמר ארינץ' לאחר ישיבת קבינט שבה השתתף. המסוק התרסק בשטח סורי.

הגבול בין טורקיה לסוריה סמו לתל אבייד, אוקטובר 2012. רויטרס
הגבול בין טורקיה לסוריה, אוקטובר 2012/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן", שני טייסי המסוק, מדגם M-17, הוצאו ממנו לפני שיורט, אולם הם נורו למוות על ידי כוחות האופוזיציה הסורים. מושל מחוז הטאי שבו היה האירוע אמר כי יש לאמת את הפרטים שפורסמו וכי הם נחקרים. כוח צבא טורקי הגיע לזירה לאחר הפלת המסוק.

באוקטובר 2012 הגיעה המתיחות בין המדינות השכנות לשיאה עקב כמה תקריות ירי חוזרות ונשנות משני צדי הגבול. בראשית אותו חודש נהרגו אישה וארבעה ילדים טורקים מפצצת מרגמה ששוגרה משטח סוריה ונחתה בעיירה הטורקית אקצ'קלה הסמוכה לגבול. שמונה בני אדם נוספים נפצעו בתקרית, וזו עוררה זעם בטורקיה. ככל הנראה, התקרית נבעה מזליגת הלחימה הפנים-סורית בין צבא המשטר לבין כוחות האופוזיציה.

למחרת התקרית אישר הפרלמנט הטורקי לצאת לפעולות צבאית מחוץ לגבולות המדינה אם הממשלה תראה צורך בכך. לאחר קבלת ההחלטה, אמר סגן ראש הממשלה כי שיתוף הפעולה עם הקהילה הבינלאומית נמצא בראש סדר העדיפויות של מדינתו, וציין כי סוריה התנצלה על התקרית והתחייבה שהאירוע לא יחזור על עצמו. בהתייחסו להחלטת הפרלמנט, אמר אטאלי כי לא מדובר ב"הכרזת מלחמה על סוריה".

עוד לפני כן קראה טורקיה למועצת הביטחון של האו"ם לנקוט את כל הצעדים הדרושים נגד סוריה. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי במכתב ששיגרה אנקרה למועצה נכתב כי "יש לעצור את הפרות החוק הבינלאומי שסוריה מבצעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully