וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הילדים שנרצחו שמע על מותם: "שבור ומתבודד"

ד', אביהם של שני הילדים שנרצחו בידי אמם בירושלים, קיבל את הבשורה במוסקבה. "מקווה שיצליח להתאושש", אמרה אשתו הנוכחית. גורמי רווחה: חברתה של האם דיווחה אמש על מצוקתה

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

הבשורה על מות ילדיו הכתה את האב בתדהמה: "הוא שבור מאוד. הבשורה הכתה אותו בצורה קשה מאוד. אני מקווה שהוא יצליח להתאושש מהטראומה הזו", כך סיפרה לוואלה! חדשות אשתו הנוכחית של ד', אביהם של הילדים שנרצחו בירושלים הבוקר (שני) על פי החשד על ידי אמם. "זה קשה לו מאוד מאוד, הוא אפילו החליט לצאת מהבית ומתבודד לבדו. אנחנו מבקשים לעזוב אותו לגמרי". ד' ואשתו מתגוררים במוסקבה, בירת רוסיה.

פרטים חדשים נחשפים על קורות חיי המשפחה. החשודה ברצח ילדיה, נגנית עולה חדשה מרוסיה, הכירה את בעלה, נגן ג'ז ידוע במסגרת עבודתם המשותפת. עם השנים, נולדו לבני הזוג שני הילדים. סב המשפחה, המוכר בקהילה היהודית, הוא נגן פסנתר שקנה לו שם בברית המועצות לשעבר. האישה נהגה ללוות את הופעותיו של בעלה. בין היתר, הסב הזמין את הצמד למופעים משותפים של "בני משפחתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבשורה הכתה אותו בצורה קשה מאוד". אביהם של הילדים בחתונתו עם אשתו הנוכחית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי במשך השנים החלה האם להתקרב ליהדות. בין היתר, פנתה לרב במוסקבה ושאלה אותו "האם ניתן לאכול ממזלגות וסכינים השייכים לסבא וסבתא שנפטרו?". בשלב מסוים, גמלה בלבה של האם ההחלטה לעלות לישראל. בעוד שבן זוגה ממשיך בקריירת המוסיקה ונשאר במוסקבה, עלתה האם יחד עם שני הילדים – בני חמש ושבע - לישראל בחודש פברואר האחרון. עוד טרם עלייתה התגרשו השניים, והאב התחתן בשנית בשנה שעברה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הרשויות הבחינו בקשיי קליטה בארץ

האם השתקעה בישראל, בשכונת ארנונה בירושלים. אנשי הרווחה מספרים כי הרשויות הבחינו בקשיים שהיא חוותה בקליטתה בארץ. בין השאר, היא התקשתה בגידול הילדים לבדה ואף פנתה לסיוע. רותי מטות, מנהלת היחידה לילד בסיכון באגף הרווחה בעיריית ירושלים, סיפרה לוואלה! חדשות על ההליך שעברה עם המשפחה: "מי שליווה אותם לאורך כל הדרך זה רשות הקליטה. לפני חודש התקבל דיווח ממנהלת אולפן הקיץ לילדים שתיארה קשיים שיש לילד עם אמו. היה אירוע אלים חד פעמי בין הילד לאמו בו הוא תקף אותה והיא נהגה גם כן באלימות, אך לא באופן שסברנו שמסכן אותו מידית. הילד הביע כעס מאוד גדול על אמא שלו וטען שהיא ניתקה אותו מאבא והביאה אותו לארץ. היו לו קשיי קליטה, הוא לא דיבר עברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הילד הביע כעס מאוד גדול על אמא שלו וטען שהיא ניתקה אותו מאביו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאותו רגע נפגשו אנשי הרווחה של עיריית ירושלים עם האם מספר פעמים ואף תיאמו לה פגישות עם פסיכולוג דובר השפה הרוסית עמו היא נפגשה פעמיים. המפגש השלישי היה אמור להתקיים אחרי החגים. ברווחה סיפרו כי האם שיתפה פעולה: "האמא לא הכחישה את הקשיים. היא סיפרה לנו כמה שקשה לה וביקשה הדרכה הורית וסיוע. גם הפסיכולוג התרשם שיש לה יחסים טובים עם הילדים והיא באמת מוכנה ורוצה לקבל הדרכה הורית".

אתמול בערב החלו להצטבר סימנים שמצבה הידרדר: "התקבל טלפון מחברה שסיפרה שהאם במצוקה. דיברנו איתה חמש שיחות בפרק זמן קצר. היא הייתה עם הילדים אצל חברה, אך לא רצתה להגיד לנו איפה היא. היא הסכימה שבבוקר נבוא אליה. המתח שלה היה קשור לקשיי הקליטה של הילד ולמתח שנוצר ביניהם. דאגנו שהילד יקבל עזרה בעברית ואמרנו לה שקיבלנו אישור מיוחד נוסף לעזרה בבית הספר. הילד הוציא את הכעסים עליה והיא לא יכלה להתמודד איתו אבל אף אחד מאתנו, גם לא הפסיכולוג או החברה, לא חשב שהילדים בסיכון", סיפרה מטות.

זירת רצח שני ילדים בירושלים. ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
"מה היה בלילה, לא ברור", הבניין בו התגוררה המשפחה בירושלים/נועם מושקוביץ

"מה היה בלילה, לא ברור", הוסיפה מטות. "אני מבינה שהאחות באה לישון איתה בלילה ולא חשבה שהמצב מסוכן כל כך. איזה טירוף נכנס בה פתאום, אף אחד לא יודע". האחות, סיפרה לאחר הרצח כי מצבה הנפשי של האם החשודה היה בכי רע ערב הרצח. את האם מתארת מטות כאדם מרשים: "מדובר באישה מאוד עדינה, מכובדת, מקפידה לדבר יפה ובנימוס. היא ניגנה בתזמורת בין לאומית ברוסיה והופיעה בכל מיני מקומות. גם בית ספר וגם צוות הגן תיאר אותה כאדם מאוד מרשים, עדין ונעים. מגיבה לעניין. אי אפשר להאמין שהיא עשתה משהו כזה נוראי".

"המצוקה שלה כבר החלה ככל הנראה לפני כמה ימים כי אתמול החברה שלה אמרה שהיא התחילה לדבר על אובדנות", אמרה מטות. "עשינו היום בדיקה מאוד יסודית ברשות המינהל שלנו והתרשמנו מהעובדים שעשו מעל ומעבר בצורה רצינית עם מחשבה והתייעצות. לא היה אפשר לעשות יותר מה שנעשה בפרק זמן מאוד קצר. אני לא חושבת שהיה אפשר לעשות אחרת גם במבט לאחור".

עוד על פרשת הרצח בירושלים:
אחות האם החשודה ברצח: "מצבה הנפשי לא היה טוב"
כך התבצע רצח הילדים בירושלים: שלב אחרי שלב
האמא כתבה לפני הרצח: "יש עת ללדת ועת להרוג"

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully