וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון: 13 נהרגו בתקרית ירי בבסיס חיל הים

אהרון אלקסיס פתח באש, פצע כמה בני אדם ונורה למוות, לאחר שהסתגר בבניין בו עובדים 3,000 בני אדם. הטיסות מהעיר הופסקו, מצוד אחר חשודים נוספים. אובמה: "נעניש האחראים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אירוע ירי בארצות הברית: אהרון אלקסיס, תושב טקסס לשעבר בן 34, פתח אתמול (שני) באש בבסיס חיל הים בדרום-מזרח וושינגטון הבירה, הרג 12 בני אדם ופצע לפחות עשרה אחרים. אלקסיס, שמניעיו אינם ברורים עדיין, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון. קודם שנורה הוא הסתגר במבנה בבסיס שבו עובדים כ-3,000 בני אדם. כוחות הביטחון מחפשים כעת אחר חשוד נוסף, גבר שחור בשנות ה-40 או 50 לחייו, שככל הנראה לבש בגדים בלויים בסגנון צבאי ונשא עליו רובה ארוך. שלושה מהנפגעים הם אזרחים, פצוע נוסף הוא שוטר ואדם נוסף שנפגע מהירי הוא קצין בחיל הים המשרת בבסיס.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי הרשויות הפדרליות והמקומיות ממשיכות לחקור את תקרית הירי. לדבריו, רשויות החוק יבואו חשבון עם האחראים לתקרית.

חיילי מארינס אמריקנים מאבטחים את בסיס חיל הים בוושינגטון. רויטרס
חיילי מארינס מאבטחים את הבסיס, אתמול/רויטרס

התקרית החלה אתמול בשעה 8:20 בבוקר (שעון ארה"ב) בבניין מספר 197 במטה הפיקוד בבירה האמריקנית. ככל הנראה, אלקסיס, שעבד כקבלן אזרחי עבור חיל הים ושירת במילואים בשנים 2011-2007, השתמש ברובה סער מסוג AR-15, ופתח תחילה באש לעבר קצין שהיה במקום. חלק מהפצועים פונו מהמקום באמצעות מסוק שנחת על אחד הגגות הסמוכים. מצבם איננו ידוע לפי שעה.

רשויות החירום וההצלה הוזנקו לזירה, בכללן היחידה ללוחמה בטרור, וחיל הים הורה לחיילים ולעובדים להימצא במקום מוגן. שישה בתי ספר, כבישים ורחובות באזור נסגרו לתנועה זמן קצר אחרי תחילת האירוע. גם נמל התעופה על שם רונלד רייגן המשרת את העיר נסגר זמנית לטיסות יוצאות. כל העובדים בגבעת הקפיטול הסמוכה, מקום מושבו של הקונגרס האמריקני, הונחו שלא להיכנס אל המתחם או לצאת ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פינוי פצוע מאירוע הירי שבו נהרגו 12 בני אדם בבסיס חיל הים בוושינגטון הבירה. 16 בספטמבר 2013. AP
אחד הפצועים מפונה מהזירה במסוק/AP

במסיבת עיתונאים שכונסה בבית החולים בוושינגטון אמרה הדוברת ג'ניס אורלוסקי כי שלושה פצועים הגיעו למוסד הרפואי. אחד מהם הוא איש משטרה ואחר הוא איש צבא, ופצועה נוספת שהגיעה למוסד הרפואי היא אזרחית. אורלוסקי ציינה כי מצבם הרפואי של הפצועים קריטי, אולם סיכוייהם לשרוד טובים.

ראש עיריית וושינגטון, וינסנט גריי, אמר כי "עד כמה שידוע לנו מדובר בתקרית בודדת". מפקדת המשטרה בעיר, קייטי לנייר, הוסיפה: "אין לנו סיבה לחשוב כי אחד החשודים הוא איש צבא". זאת על אף שהיורה לבש בגדים הדומים למדי חאקי.

(עדכון ראשון - 17:30)

ניידות משטרה ואמבולנסים בבסיס חיל הים בוושינגטון. רויטרס
כוחות הביטחון וההצלה באזור האירוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully