וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת שר החוץ האמריקני קרי וראש הממשלה נתניהו

15.9.2013 / 9:46

קרי הגיע הבוקר לישראל לביקור בן כמה שעות כדי לעדכן את ראש הממשלה בדבר הפשרה שנועדה להשמיד את מאגר הנשק הכימי של סוריה. כנראה השניים גם דיברו על המו"מ עם הפלסטינים

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(שר החוץ קרי: "מצפים ממשטר אסד לעמוד בהתחייבויותיו")

ביקור בזק בירושלים: פחות מיממה אחרי ההודעה על הסכם הפשרה בין רוסיה לארצות הברית בדבר פירוקה של סוריה מנשק כימי, הגיע הבוקר (ראשון) לישראל שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כדי לעדכן את ראש הממשלה נתניהו בפרטי הפשרה. קרי ונתניהו נפגשו בירושלים, וככל הנראה דנו במצב בסוריה, וגם במשא ומתן הישראלי-פלסטיני. הביקור צפוי לארוך שעות ספורות בלבד, ובשלב זה לא נקבע לו ביקור המשך ברמאללה.

שידור חי מירושלים:

LIVE

בשל ביקור שר החוץ האמריקני, כביש 1 נסגר הבוקר לסירוגין לתנועה בין השעות 11:15 ו-12:15 לערך, מזרחה לכיוון ירושלים. בין השעות 16:00 ו-17:00 הוא ייסגר מירושלים מערבה.

בירושלים עדיין מתלבטים כיצד להגיב להסכם בנושא סוריה. גורם מדיני ישראלי אמר אמש לוואלה! חדשות כי ההסכם "טוב לנו, אפילו מצוין, אבל לא בכל מחיר". לדברי הגורם, בירושלים אמנם מרוצים מהאפשרות להוציא את הנשק הכימי מסוריה, אך בה בעת מוטרדים מן האפשרות שהצלחת המהלך הדיפלומטי תעודד את ארצות הברית לנסות מהלך דומה גם מול איראן.

נתניהו לקרי: "רוצים לחדש את תהליך השלום". לשכת העיתונות הממשלתית
נפגשו הבוקר. נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית

מי שהספיק להתייחס לסוגיה הוא יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אביגדור ליברמן, שהטיל ספק בכוונתו של אסד להתפרק מנשק כימי. "המבחן הוא בביצוע, ולאסד רקורד מאוד פרובלמטי באמינות", אמר ליברמן בראיון לגלי צה"ל. "הרי לפני כמה זמן הוא הכחיש שלסוריה נשק כימי, ואנחנו זוכרים את הכור הגרעיני בדיר א-זור".

לדבריו, ניתן יהיה לדעת טוב יותר בנוגע לכוונותיו בעוד שבוע, אז אמורה סוריה להגיש את רשימת מאגרי הנשק הכימי שלה. "אסד אמור למסור רשימה מלאה של הנשק הכימי שברשותו. אני חושב שלישראל מושג לא רע לגמרי מה יש לאסד ומה אין לאסד, ואחרי שנקראה את הרשימה נוכל באמת לראות מה הכוונות", אמר שר החוץ לשעבר. "אני חושב שהאמריקנים עשו פה באמת מאמץ. אם כל ההסכם הזה יתממש, צריך לברך עליו. ולכן תוך שבוע, עשרה ימים, התמונה תהיה מאוד ברורה ואנחנו גם נוכל להעריך את המצב מחדש וגם לעשות חושבים מחדש מה הלאה".

לקריאה נוספת
"שר החוץ המושלם": קרי מתחיל להציג קבלות
וושינגטון: החלו השיחות בין ישראל לפלסטינים
אובמה על המו"מ: "השלום אפשרי, קושי רב לפנינו"

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון קרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully