וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון: החלו השיחות בין ישראל לפלסטינים

השרה לבני נועדה עם הנציג הפלסטיני סאיב עריקאת ועם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, במסגרת תחילת השיחות הרשמיות בין הצדדים, לראשונה זה שלוש שנים. "יוצאים לדרך שתיקח זמן"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

האחראית מטעם ישראל על המשא ומתן עם הפלסטינים, שרת המשפטים ציפי לבני, נועדה הלילה (שלישי) בוושינגטון, בירת ארצות הברית, עם נציג הפלסטינים למשא ומתן, סאיב עריקאת, ועם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, במסגרת תחילת השיחות הרשמיות בין הצדדים, לראשונה זה שלוש שנים. בסעודת האיפטר החגיגית לשבירת צום הרמדאן שנערכה במלון מייפלאואר בעיר השתתפו גם עורך דין יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן יועציו הקרובים של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

על רקע תחילת השיחות אמר אמש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי מתנחלים אזרחי ישראל לא יוכלו להישאר במדינה פלסטינית עתידית. בתום פגישה עם ראש הממשלה הזמני של מצרים, עדלי מנסור, בקהיר, אמר אבו מאזן כי מבחינת הפלסטינים כל ההתנחלויות הישראליות שנבנו מעבר לגבולות 67' אינן חוקיות. לדבריו, "במסגרת הסדר קבע לא תתאפשר נוכחות אף לא של ישראלי אחד על אדמתנו".

פגישת ציפי לבני וסאיב עריקאת בוושינגטון. רויטרס
"אינטרס ישראלי, לא טובה לפלסטינים". עריקאת, לבני, קרי ואינדיק בסעודת האיפטר/רויטרס

מוקדם יותר הלילה נועדה לבני עם השליח המיוחד למשא ומתן הישראלי-פלסטיני מרטין אינדיק, שמינויו לתפקיד הוכרז אמש. לקראת הפגישה אמרה לבני: "מטרת השיחות היא להביא לסיום הסכסוך שנמשך שנים. זה נשמע פשוט אך זה לא כך. זה אינטרס ישראלי, לא טובה לפלסטינים, ולא לאמריקאים. אבל זה מאוד מסובך ומורכב. אנו יוצאים היום לדרך שבוודאי תיקח זמן, ונצטרך לראות במהלך הדרך אם זה ניתן להשגה ואיך".

מוקדם יותר בירך נשיא ארצות הברית ברק אובמה על חידוש המשא ומתן המדיני בין ישראל ופלסטינים והגדיר את הפגישה בין לבני לעריקאת, "צעד מבטיח קדימה, למרות שצפויים קשיים רבים ומלאכה רבה בהמשך".

"במהלך ביקורי בחודש מרץ באזור, ראיתי במו עיני את הרצון לשלום בשני הצדדים - הפלסטיני והישראלי", אמר הנשיא, "הדבר חיזק את אמונתי כי השלום אפשרי והכרחי". אובמה הודה לשר החוץ ג'ון קרי על מאמציו "חסרי הלאות" עם הצדדים לייצב בסיס לחידוש השיחות ושיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על נכונותם לחדש את המשא ומתן לשלום. לדבריו, האתגר הקשה ביותר במגעים הנוכחיים עוד לפנינו. "אני מקווה ששני הצדדים ייגשו לשיחות הללו ברצון טוב, בנחישות - וכשהם ממוקדי מטרה. ארצות הברית עומדת מוכנה לסייע להם לאורך המו"מ כשהיעד הוא שתי מדינות החיות בשלום זו לצד זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ון קרי ומרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
קרי מכריז על מינויו של אינדיק, אמש/AP

שעה קלה מוקדם יותר הודיע שר החוץ קרי על מינויו של אינדיק, לתפקיד השליח המיוחד למשא ומתן הישראלי-פלסטיני. קרי הודיע על המינוי בחדר התדרוכים של משרד החוץ האמריקני – שם התארח צוותי המו"מ הישראלי והפלסטיני לארוחת האיפטר, לקראת הפתיחה הרשמית של השיחות בין הצדדים.

"לקח שעות רבות ולא מעט נסיעות, לאפשר את חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים", אמר קרי בנאום ההכרזה על מינוי אינדיק. "צוותי המו"מ בדרך לוושינגטון כעת", הוסיף שר החוץ. הוא הוסיף שהצוותים יכולים לחוש "ברי מזל" בשל העובדה שהם ילוו באופן צמוד על ידי דיפלומט הוותיק אינדיק, ששימש בתור שגריר ארה"ב לישראל בשתי קדנציות. עוד הכריז קרי כי סגנו של אינדיק, יהיה פרנק לוונסטיין - שייצג את שר החוץ בשטח מאז תחילת המאמצים לחדש את המו"מ.

"אינדיק מביא לתהליך הכרה עמוקה של הסכסוך ושל הדיפלומטיה האמריקנית במזרח התיכון, הוא הפך את נושא השלום למשימת חייו", אמר קרי על אינדיק. "הוא יודע כמה זה חשוב לעשות את זה נכון. זה לא יהיה קל ולא יקרה בן לילה, אך יש דרך קדימה ועלינו להתקדם בה בדחיפות. מרטין שותף לאמונתי שאם המנהיגים בשני הצדדים ימשיכו לגלות מנהיגות חזקה, אז השלום אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully