וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבר המבוגר בעולם מת בגיל 112: "אכל בננה ביום"

סלוסטיאנו סנצ'ז-בלזקז, שהחזיק בשיא קצת יותר משלושה חודשים, הלך לעולמו בבית אבות בניו יורק. כשזכה בתואר הנכסף אמרה בתו: "זה בזכות העובדה שהוא אדם עצמאי ועיקש"

סלוסטיאנו סנצ'ז-בלזקז, תושב ניו יורק שהוכרז על ידי ספר השיאים של גינס כגבר המבוגר בעולם, מת ביום שישי בבית אבות שבו התגורר בגיל 112. סנצ'ס-בלזקז, מוזיקאי שעבד ככורה פחם, החזיק בשיא מאז 12 ביוני השנה, יום פטירתו של הגבר שהחזיק בשיא לפניו אשר מת בגיל 116.

רוברט יאנג, חוקר גרונטולוגיה (זיקנה) שעקב אחר סנצ'ז-בלזקז עבור ספר השיאים של גינס, אישר כי הוא מת בבית האבות בגרנאד איילנד בניו יורק. סנצ'ז-בלזקז נולד ב-8 ביוני 1901 בכפר בספרד, ונהג לנגן בחליל מסורתי, בעיקר באירועים חגיגיים בכפר הולדתו. בגיל 17 היגר עם אחיו פדרו וכמה חברים נוספים לקובה, שם עבד בשדות קני-סוכר. ב-1920 בא לארצות הברית ועבד ככורה פחם בקנטאקי. לאחר מכן עבר לניו יורק, סמוך למפלי הניאגרה, וב-1934 הוא נישא לחברתו דאז, פרל, שמתה בשנת 1988.

סלוסטיאנו סנצ'ז-בלזקז האיש המבוגר בעולם לפי גינס, מת בניו יורק בגיל 112. AP, AP
סלוסטיאנו סנצ'ז-בלזקז/AP, AP

לאחר הכרתו בחודש יוני השנה כאיש המבוגר ביותר בעולם על ידי ספר השיאים של גינס, סנצ'ז-בלקז, שכונה "שורטי", אמר כי הוא לא מרגיש שהגיע להישג כלשהו רק משום שחי יותר מרוב בני האדם. "הוא אמר לנו, 'אני אדם מבוגר ותו לא, בואו לא נעשה מזה עניין'", סיפרה אז בתו איירין ג'ונסון בת ה-69. כשנשאל אז מה עזר לו להגיע לגיל המופלג, סיפר סנצ'ז-בלזקז כי הוא נהג לאכול מדי יום בננה אחת ונטל משככי כאבים. בתו ג'ונסון טענה מנגד: "אני חושבת שזה בזכות העובדה שהוא אדם עצמאי ועיקש". בנוסף לבתו, סנצ'ז-בלזקז הותיר אחריו עוד בן, ג'ון בן ה-76, שבעה נכדים, 15 נינים וחמישה ריבעים (בני נינים).

כיום האישה המחזיקה בשיא גינס כמבוגרת ביותר בעולם היא מיסאו אוקוואנה, בת 115 מיפן. לדברי יאנג, 90% ממאריכי השנים החוצים את גיל 100, הן נשים. הוא הוסיף כי סנצ'ז-בלזקז הוא הזכר היחיד שנולד ב-1901 עם מסמכים המעידים על כך.

לקריאה נוספת:
צפו: פעלולן מת מול המצלמות בשבירת שיא גינס
כפל לשון: צפו בלשון האימתנית שאינה מפסיקה לצמוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully