וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בזמן שבישראל הכל עמד מלכת, הגיעו רוסיה וארה"ב להסכם בנוגע לפירוקה של סוריה מארסנל הנשק הכימי שברשותה. וגם: מי זכה בפרסי האיג נובל לתגליות המדעיות המוזרות ביותר?

ארה"ב ורוסיה הסכימו: סוריה תפורק מנשק כימי עד אמצע 2014

ארצות הברית ורוסיה על מתווה להריסתו של ארסנל הנשק הכימי של סוריה בתום שלושה ימים של שיחות בין שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי למקבילו הרוסי, סרגיי לברוב. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו שרי החוץ בז'נבה, הציג קרי שישה צעדים לקראת פירוקה של סוריה מנשק כימי. "יצירת המסגרת הזו יכולה להביא לסופו של האיום הכימי הסורי, לא רק לעם הסורי, אלא גם לאזור ולעולם כולו".

על פי אחד הסעיפים, על סוריה למסור תוך שבוע, ולא תוך 30 ימים כפי שהוצע לפני כן, רשימה מלאה של מאגרי הנשק הכימי שלה. קרי קרא לממשל אסד לעמוד בהתחייבותו: "לא יכול להיות מקום למשחקים, או לכל דבר שהוא לא קיום מלא של הדרישות על ידי משטרו של אסד". עוד הוסיף כי על פי ההסכם, על פקחי הנשק הכימי של האו"ם להגיע לסוריה לא יאוחר מחודש נובמבר. המטרה, הסביר, היא הריסתו המוחלטת של הארסנל הסורי עד אמצע שנת 2014.

בת 4 טבעה למוות במקווה בבני ברק

ילדה בת ארבע מתה בצהריים לאחר שטבעה במקווה שברחוב נויפלד בבני ברק. מחקירה ראשונית עולה כי הילדה, תושבת העיר, נכנסה למקווה ששערו היה פתוח יחד עם שני אחיה הקטנים. עובר אורח שעבר במקום איתר אותה בתוך המים והוציאה.

צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה אותה לבית החולים שניידר במצב אנוש ולאחר זמן קצר נקבע מותה. עוד עולה כי שני אחיה של הילדה, בני חמש ושש, הם שהזעיקו עזרה. משטרת מחוז דן תבדוק אם יש חשד לרשלנות בשל העובדה כי שער המקווה היה פתוח.

אחרי השרב ביום הכיפורים: בראשית השבוע הקלה בעומס החום

מזג האוויר החם שפקד אותנו בסוף השבוע ודאי שלא סייע לצמים: יום הכיפורים חל השנה בשיאו של גל חום, סנונית לסתיו המתקרב. בפנים הארץ היה חם מאוד עד שרבי, ובמישור החוף - עם העלייה באחוזי הלחות, היה הביל וחם. היום אמנם חלה ירידה במידות החום, אולם הוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. מחר וביום שני הטמפרטורות יוסיפו לרדת ותורגש הקלה בעומס החום.

מטיילים ברחובות תל אביב ביום הכיפורים 14 בספטמבר 2013. דרור עינב
יום הכיפורים בתל אביב, היום/דרור עינב

שיטפונות כבדים בקולורדו: 4 הרוגים, מאות נעדרים

הצפות כבדות שהחלו בחמישי בלילה (שעון ארה"ב) בקולורדו הביאו עד כה למותם של ארבעה בני אדם ו-218 עדיין נעדרים. הגשמים הכבדים אף הפילו בניינים והציפו את הכבישים ואלפי בני אדם נאלצו לברוח לאזורים גבוהים יותר מחשש לחייהם, כך מסרו השלטונות. גופה אחת נמצאה בבניין שהתמוטט ליד העיר ג'יימסטאון. זוג נסחף עם מכוניתם לאחר שעצר צפונית לעיר. גופתו של הגבר התגלתה, אך אשתו עדיין נעדרת וקיים חשש לחייה, מסרה מפקדת משטרת בולדר היידי פרינטאפ. גופה שלישית של גבר נמצאה בעיר קולורדו ספרינגס.

המבול הכבד הציף את המרכזים העירוניים של מדינת קולורדו, המשתרעים לאורך 210 קילומטרים מפורט קולינס שבצפון על גבול ויומינג, ודרומה דרך הבירה דנבר עד לעיר קולורדו ספרינגס.

פרסי המחקרים המשונים: האופרה שמאריכה חיי עכברים

צוות של חוקרים שגילו כי אנשים מאמינים שהם יותר מושכים לאחר שהם שותים אלכוהול הצליחו לגרוף את פרס ה"איג נובל" שהתקיים באוניברסיטת הרווארד עבור התגלית המשונה. החוקרים מצרפת ומארה"ב אישרו כי "אפקט משקפי הבירה", דרכם אנשים חושבים כי אחרים מושכים יותר – עובד גם על הדרך שאנשים תופשים את עצמם כשהם שתויים.

טקס פרסי האיג נובל באוניברסיטת הרווארד ספטמבר 2013. רויטרס
עכברים שעברו השתלת לב שורדים זמן רב יותר אם האזינו לאופרה לה טרוויאטה של ורדי. החוקרים המאושרים מאוניברסיטת טוקיו/רויטרס

מדענים מאוניברסיטת טוקיו זכו בפרס הרפואה עבור מחקר שגילה כי עכברים שעברו השתלת לב שורדים זמן רב יותר אם האזינו לאופרה לה טרוויאטה של ורדי. עכברים אלה שרדו בממוצע 27 ימים לעומת עכברים שלא שמעו את האופרה, ששרדו כשבוע. העכברים שהאזינו לזמרת האירית אניה שרדו 11 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully