וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הטביע את בתו לעיני אשתו "כי רצה בן"

האב הודה שהשליך את בתו הפעוטה לנהר במהלך "התקף זעם". לאשתו היה הסבר אחר: "הוא אמר שאם תהיה לנו עוד בת, הוא יהרוג את הגדולה". עוד סיפרה כי משפחתו תפשה בנות כ"קללה"

עומר זאיב בן ה-28 מלאהור, בירת פרובינציית פנג'ב שבפקיסטן, המתין המום מחוץ לבית המשפט. "זו הייתה טעות", הוא סיפר לחדשות BBC. "עשיתי טעות גדולה. אני לא יודע מה עבר לי בראש כשעשיתי את זה". בחודש שעבר הטביע זאיב את בתו, זאינב בת השנה וחצי.

אשתו, סומרה בת ה-24, שחזתה חסרת אונים בבעלה מטביע למוות את בתה הפעוטה, סיפרה כי בשעת לילה מאוחרת בעלה אמר לה שעל כל המשפחה ללכת לבקר את אחותו, "אך בדרך הוא עצר בנהר". "שתי בנותיי היו איתי", אמרה סומרה. "בעלי אמר לי כי אני לא אוחזת בזאינב נכון, והוא לקח אותה ממני. לנגד עיניי, הוא השליך אותה לנהר. הייתי חסרת אונים, התחלתי לבכות, זאינב צרחה במים אך כשניסיתי להציל אותה הוא החל להכות אותי". סומרה סיפרה כי בעלה איים להרוג אותה אם תספר למישהו על שהתרחש, ובמשך ימים חששה לפנות למשטרה. לבסוף מצאה את האומץ לספר להוריה. מאז מחפשת המשטרה וצוללנים את גופתה הקטנה של זאינב במי הנהר.

זאיב נעצר, הודה והביע חרטה על מעשיו, וטען כי האירוע קרה במהלך התקף זעם. לסומרה היה הסבר אחר: "מאז נולדה, הוא לא היה מאושר. הוא רצה בן. הוא אמר שאם תהיה לנו עוד בת, הוא יהרוג את זאינב. לפני שמונה שבועות ילדתי בת נוספת, והוא מימש את איומו". לדבריה, בעלה ומשפחתו מאמינים שבנות הן קללה. "החיים שלי ריקים ללא זאינב. אבל הוא שכח אותה מיד ואמר לי שהיא הלכה לאן שהיא הייתה אמורה ללכת".

רצח תינוקות בגלל היותן בנות אינה תופעה נדירה באזור זה. ילדות רבות נרצחו בעיקר בגלל לחצים תרבותיים ועוני ובמשך שנים ארגוני זכויות אדם בפקיסטן האשימו גם את הרשויות כי הן אינן לוקחות את הנושא ברצינות. "כמובן שמקרים כאלה קורים בפקיסטן", אמר עלי בשאראת, קצין המשטרה בחקירה בתיק הרצח של זאינב, שהוסיף כי גם לאמה של הפעוטה צריך להפנות כמה שאלות: "איך יכול להיות, שאם שראתה מישהו זורק את בתה לנהר פשוט עוזבת את המקום בשקט ולא מדווחת על כך במשך שבוע?". האב אמנם נמצא כעת מאחורי סורג ובריח, אך בפקיסטן אין ערבויות כי הוא ייענש כראוי על הריגת בתו.

לקריאה נוספת
קרבות הרייטינג ברמדאן: הפרס הגדול - תינוק נטוש
אוסמה-לנד: פארק ענק ייבנה בעיר בה חוסל בן לאדן
כשהבעל יורה בך בבית המשפט: גירושים בארץ טליבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully