וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הכיפורים: סגר בשטחים וכוננות מוגברת

כוחות משטרה ומג"ב פרושים במוקדי התקהלות, ובהם בתי עלמין ובתי הכנסת. התחבורה הציבורית הופסקה בשעה 15:00 ותתחדש לאחר צאת החג. לצמים צפוי מזג אוויר לוהט

כמדי שנה לקראת יום הכיפורים ערוכה המשטרה בכוחות מיוחדים על מנת למנוע אירועים חריגים בשעות החג ברחבי הארץ, וכדי להבטיח את הסדר הציבורי - כשרבים ייצאו לרחובות הערים והיישובים. כחלק מהנוהל הקבוע הוטל הלילה (שישי) בחצות סגר מלא על השטחים, בצהריים תיפסק בהדרגה התחבורה הציבורית, טרם יחל הצום בשעות הערב. מזג האוויר לא ייקל על הצמים, והטמפרטורות יהיו גבוהות במידה ניכרת מהממוצע.

שידור ישיר מהגג של בית וואלה!

LIVE

החל מהלילה, שוטרים, לוחמים ממשמר הגבול ומתנדבים פרושים ברחבי ירושלים בדגש על העיר העתיקה על מנת לאבטח את אלפי המתפללים שיגיעו לרחבת הכותל המערבי. מתנדבים של המשמר האזרחי מסייעים בשמירה על ההתהקלויות בסביבת בתי הכנסת השונים. במשטרה ציינו כי לפני תחילת הצום ובמהלכו יבצעו השוטרים פעילות שוטפת מוגברת בריכוזי קהל. בין השאר יוקמו מחסומים ניידים ונייחים לאיתור שוהים בלתי חוקיים. כמו כן צפויה היערכות גדולה גם בבתי העלמין ברחבי הארץ.

גם מגן דוד אדום נערך כמדי שנה לצום. בנוסף לצוותי מד"א בתחנות, לכונני מד"א הרכובים על אופנועים ולכונני מד"א הפזורים עם אמבולנסים בשכונות ובערים, יצטרפו כוננים בעלי ציוד רפואי מתקדם בבתי הכנסת ברחבי הארץ על מנת להעניק טיפול מיידי לצמים שיחושו ברע. בנוסף, מד"א מעמיד בכוננות גבוהה גם שלושה מסוקים, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, קיים הערכת מצב לקראת יום הכיפורים, שהשנה חל באותו יום שבו חוגגים הנוצרים הקתולים את חג תפארת הצלב. דנינו הנחה את המפקדים לפנות למנהיגי הדתות והעדות השונות בקריאה להפגנת "אחריות וממלכתיות וכיבוד כלל הדתות והזרמים על מנת לאפשר לאזרחי ישראל לציין את האירועים בשלום ובבטחה כל אחד בהתאם לצו מצפונו". במסגרת זו, הנחה המפכ"ל על היערכות מוגברת ודריכות גבוהה בריכוזי הערים המעורבות ובמוקדי החיכוך הרגישים במהלך סוף השבוע, בדגש על הר הבית. כמו בכל שנה, משטרת ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים תקים מחסומים בדרכים הראשיות בשכונות ממזרח העיר למערבה כדי לא לאפשר זליגה ותנועה של כלי רכב ערביים לשכונות היהודיות. באזורי התפר תפעל המשטרה כדי למנוע מצב של יידוי אבנים על הציבור היהודי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם להערכת מצב שקיימו שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, הוטל כאמור סגר מלא על שטחי יהודה ושומרון ונאסרת כניסת פלסטינים לישראל, גם עם היתרי עבודה, וזאת עד מוצאי שבת בחצות. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים שיאושרו על ידי מפקדות התיאום והקישור של צה"ל באזורים השונים.

אין התרעות ממוקדות

בהתאם להערכת המצב יעלה צה"ל את רמת הדריכות והערנות בגבולות המדינה באוויר, בים וביבשה כדי להיערך לתרחישים ולפיהם ארגוני הטרור ינסו לבצע פיגועים. צה"ל תגבר כוחות במוקדים פוטנציאליים לחיכוך בין מתנחלים ופלסטינים בגדה. "אין התרעות ממוקדת לביצוע פיגועים, למעט התרעות כלליות", אמר קצין בכיר בצבא, "צה"ל יהיה ערוך במהלך החג כמו בכל ימות השנה לסכל כוונות אויב".

יום כיפור 2011. דרור עינב
הכבישים יתרוקנו ממכוניות ויתמלאו בילדים, ברוכבי אופניים ובהולכי רגל. יום הכיפורים בתל אביב אשתקד/דרור עינב

היום, ערב יום הכיפורים, הופסקה תנועת הרכבות בהדרגה עד השעה 14:00 בצהריים. מרכבת ישראל נמסר כי במוצאי כיפור תחודש תנועת הרכבת בשעה 23:46. לציבור הנוסעים מומלץ להתעדכן בזמני הנסיעות המדויקים באתר הרכבת, באפליקציה ובמוקד השירות בטלפון 5770*.

פעילות קווי האוטובוסים הבינעירוניים של חברת אגד הסתיימה אף היא סופית בשעה 15:00. פעילות האוטובוסים של החברה תתחדש במוצאי יום הכיפורים, החל מהשעה 20:30. בחברת דן נפסק השירות של רוב קווי החברה בשעה 14:15. במוצאי החג, שרות התחבורה הציבורית יחל מהשעה 20:15 בתדירות נמוכה מהרגיל. בדן ממליצים להתעדכן באתר החברה בנוגע לקווים השונים.

בהמשך להחלטה שהתקבלה בשנה שעברה, מעיריית תל אביב נמסר כי מערכת השכרת האופניים העירונית "תל אופן" לא תופעל ביום הכיפורים, וכי לא תתאפשר השכרת אופניים במהלך היום. עם זאת, מנויים שנתיים בלבד יוכלו לשכור אופניים לפני כניסת החג - בחלון זמנים מוגבל - ולהחזירם בצאתו או במהלכו, ללא תשלום נוסף.

יום כיפור 2011. דרור עינב
יום כיפור 2011/דרור עינב

לרוע המזל, יום הכיפורים חל השנה בשיאו של גל חום, סנונית לסתיו המתקרב. בפנים הארץ יהיה חם מאוד עד שרבי, ובמישור החוף - עם העלייה באחוזי הלחות, יהיה הביל וחם. ביום שבת, יום הכיפורים, תחול אמנם ירידה במידות החום, אולם יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. הטמפרטורות בערב החג יירדו בירושלים ל-22 מעלות, ויזנקו ל-34 בשבת בצהריים. בתל אביב מ-22 עד 32, בחיפה מ-22 עד 29, בטבריה מ-25 עד 39, בבאר שבע יורגשו בערב החג מינימום 21 מעלות, ובשבת הן יטפסו ל-35. באילת הדרומית ייאלצו להתמודד עם 27 מעלות בלילה, ועם 41 מעלות בשיא הצום.

מד"א מזהיר כי מזג האוויר עלול לסכן את הצמים, וממליץ להם לשהות במקומות מוצלים וממוזגים. "יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים וקשישים", נמסר מהארגון. "בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה, יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א".

מד"א ממליץ לחולים, קשישים ונשים בהריון להתייעץ עם רופא לפני הצום, בדגש על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, בעיות בעורקים כליליים, חולי סרטן, מושתלי כליות, לב או כבד, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב אי-נטילת התרופות. כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתר/חוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד. על חולי סוכרת לקבל הוראות מהרופא המטפל על מינוני אינסולין שיש להזריק אחרי הארוחה ובמהלך הצום.

מד"א המליץ לרוכבים על אופניים, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט, בייחוד לילדים, להקפיד על חבישת קסדה, מגני בירכיים ומגני מרפקים. כמו כן, המליץ הארגון להימנע מרכיבה בלילה, ואם עושים זאת, להקפיד על תאורה נאותה, ללבוש בגד בהיר ולוודא שיש מחזירי אור על האופניים וכן על הבגדים. בכל מקרה של נפילה וחבלה משמעותית, יש להשאיר את הנפגע במנוחה מוחלטת, להזעיק את מד"א ולהישמע להוראות הפרמדיקים. מד"א ביקש מציבור ההורים להשגיח על ילדיהם ולאפשר נסיעה בטוחה לאמבולנסים.

את הצום מומלץ לשבור בארוחה קלה: להתחיל בשתייה פושרת לא חמה לצד פרוסת עוגה פשוטה או שתי פרוסות לחם עם גבינה. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה.

מערכת וואלה! מאחלת צום קל וגמר חתימה טובה.


לקריאה נוספת:
תנועת הרכבות בערב כיפור תופסק ב-14:00
בדיקה: מהו הסל הזול ביותר לארוחה המפסקת?
הרמטכ”ל גנץ: מלחמת יום הכיפורים הייתה ניצחון כביר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully