וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקמים את האגם: 600 אלף דגיגים שוחררו בכנרת

כמדי שנה, אכלס משרד החקלאות את האגם במאות אלפי דגיגים מסוג אמנון כדי להעשיר את הדגה שבו ולשפר את איכות המים. אחרי החגים ישוחררו 400 אלף דגיגים נוספים לימה

600 אלף דגיגי אמנון שוחררו הבוקר (חמישי) בכנרת כדי להעשיר את הדגה ולשפר את איכות המים. מדובר בדגים מסוג אמנון הגליל המקומי של הכנרת, המוכר גם בשם אמנון לבן, ונחשב לדג מאכל אהוב על הישראלים. לאמנונים גם תפקיד של שמירת מאזן האצות בכינרת - הם משמשים כמסנן ביולוגי לאצות האגם. 400 אלף דגיגי אמנון נוספים ישוחררו לימה אחרי החגים.

אכלוס הכנרת בדגיגי אמנון. ג'יליס
אנשי משרד החקלאות מוציאים את הדגיגים מבריכות האימון, בדרך לכנרת, היום/ג'יליס

מדי שנה מאכלס אגף הדיג במשרד החקלאות את הכנרת בהתאם להחלטתה המקצועית של ועדת אכלוס הכנרת, המשותפת למשרד החקלאות, רשות המים, מעבדת חקר ימים ואגמים וארגון דייגי טבריה. מדיניות האכלוס נקבעת על סמך מצב האגם וסיכום האכלוס בשנה הקודמת. במהלך הקיץ מאוכלסים דגיגי כסיף ואמנון. 300 אלף דגיגי כסיף, שמגודלים למטרה זו בתחנת המחקר בדור של אגף הדיג במשרד החקלאות, מאוכלסים בימים אלה בימה.

אכלוס הכנרת בדגיגי אמנון. ג'יליס
הדגיגים מהווים חלק ממארג הדגים המסייעים לשמירת איכות מי האגם/ג'יליס

ישנם כמה סוגי אצות בכנרת שעלולים לפתח רעלנים ולפגוע באיזון הביולוגי באגם ובאיכות מי השתייה. ממשרד החקלאות נמסר כי דגיגי האמנון מהווים חלק ממארג הדגים המסייעים לשמירת איכות מי האגם, בייחוד בתקופה האחרונה שבה קיים מנעד מפלסים גדול, וזאת באמצעות סינון אקטיבי של כמה סוגי אצות. הדגיגים, הניזונים מהאצות, גודלו בתחנת המחקר של אגף הדיג בגינוסר במשך ארבעה חודשים והיום הועברו ל"בריכות השחרור" ומהן ישירות אל הכנרת.

אכלוס הכנרת בדגיגי אמנון. ג'יליס
דגיגי האמנון גודלו בתחנת המחקר של אגף הדיג בגינוסר במשך ארבעה חודשים/ג'יליס

במהלך החורף האחרון אוכלסו בכנרת דגיגי בורי (קיפון), בעיקר מהמין קיפון טובר. השנה אוכלסו כ-830 אלף דגיגים, שמקורם בשפכי הנחלים לים התיכון ועוד 100 אלף מהמין קיפון גדול ראש שחלקם סופקו, לראשונה, ממכון רבייה המנותק מהים.

לקריאה נוספת
תיעוד: דג חרב זינק לסירה - הדייג ניצל בנס
לוך-נס האנדלוסית: ”מפלצת ים” התגלתה בספרד?
צפו: פוטין התפשט במסע דיג, הדג קיבל נשיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully