וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הכרזה על נגיד בנק ישראל הבא - עוד השבוע

12.9.2013 / 12:06

גורמים בסביבת ראש הממשלה אומרים כי לאור האישור המהיר של שלושת המועמדים לתפקיד על ידי ועדת טירקל, נתניהו ולפיד יודיעו על זהותו של הנגיד החדש כבר בימים הקרובים

סוף לסאגה? גורמים בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעריכים כי בימים הקרובים יודיע נתניהו, יחד עם שר האוצר יאיר לפיד, על זהותו של הנגיד הבא של בנק ישראל – זאת, לאחר שוועדת טירקל למינויים בכירים בשירות הציבורי אישרה כי שלושת המועמדים לתפקיד כשרים לכהן בו. ההכרעה בין השלושה – מריו בלכר, צבי אקשטיין וויקטור מדינה – עשויה להתפרסם עוד לפני יום הכיפורים.

שני המועמדים הקודמים שרצה ראש הממשלה למנות לתפקיד – פרופ' יעקב פרנקל ופרופ' ליאו ליידרמן – החליטו לוותר על המינוי עוד לפני שהסתיימה הבדיקה בעניינם על ידי ועדת טירקל. פרנקל הסיר את מועמדותו על רקע "פרשת החליפון", במסגרתה נטען כי לא דיווח לוועדה על כך שנעצר בשדה התעופה בהונג קונג לפני כמה שנים בעודו מנסה לקחת תיק חליפות יוקרתי מחנות הדיוטי פרי מבלי לשלם. ליידרמן הסיר את מועמדותו לאחר שלוועדה הוגשו מכתבים אנונימיים, שדלפו לעיתונות, בהם נטען כי הטריד מינית אישה שעבדה איתו בבנק הגרמני "דויטשה בנק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יחליף את פרופ' פישר? בלכר, אקשטיין ומדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניסיונות הכושלים למנות לתפקיד את פרנקל וליידרמן פגעו בתדמיתה הכלכלית של ישראל בעולם, ויצרו מצב בו בנק ישראל מתנהל ללא נגיד רשמי, כאשר בתפקיד מכהנת כממלאת מקום ד"ר קרנית פלוג. ראש הממשלה אף ספג ביקורת ציבורית על סירובו העיקש למנות את פלוג לתפקיד באופן קבוע, למרות המלצה מפורשת של הנגיד הקודם, פרופ' סטנלי פישר, למנות אותה ליורשתו.

על מנת להימנע ממבוכה נוספת, נתניהו ולפיד החליטו להגיש לוועדת טירקל את שמותיהם של שלושת המועמדים הרלוונטיים, לבדיקה מקיפה שרק בסופה יחליטו מי מבין השלושה יתמנה לתפקיד. כעת מקווים בירושלים כי עם סיומה של הבדיקה, תסתיים גם הסאגה הממושכת הזו, בהודעה על נגיד חדש לבנק ישראל שתצא בהקדם האפשרי.

מינוי נגיד בנק ישראל - כותרות נוספות
המרוץ לתפקיד הנגיד: יועצי נתניהו בעד צבי אקשטיין
בלכר: התביעה שאני מוזכר בה אינה אישית
האתגר הגדול של הנגיד המיועד: לשרוד את המינוי

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully