וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בטקס הזיכרון ל-11/9: "נעמוד על המשמר"

בטקס לציון 12 שנים למתקפת הטרור במגדלי התאומים ועל רקע הדיונים על תקיפה בסוריה, אמר הנשיא: "הכוח הוא צורך, אך לא האמצעי היחיד". למשפחות: "חייכם הם התרומה הגדולה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ארצות הברית מציינת 12 שנה לאסון התאומים: נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא אחר הצהריים (רביעי) דברים לזכר 2,983 ההרוגים במתקפת הטרור על מרכז הסחר העולמי. "היום אנו מכבדים את אלה שאיבדנו על ידי בניית אומה המכבדת את זכרם", אמר הנשיא בטקס בבית הלבן. הוא פנה למשפחות הניצולים, ואמר: "יותר מאנדרטאות מאבן וממים, חייכם הם התרומה הגדולה ביותר עבור אלה שאיבדנו".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס זיכרון לחלל פיגועי 11 בספטמבר. וושינגטון, 2013. GettyImages
אובמה ורעייתו מישל מתייחדים עם זכר הקורבנות, אחר הצהריים/GettyImages

בשעה 8:46 (שעון ארה"ב), השעה שבה התנגש המטוס הראשון במגדל הצפוני בניו יורק לפני 12 שנים, עמד אובמה דקה דומייה לצד סגנו ג'ו ביידן ורעיותיהם. כמדי שנה התקיים טקס זיכרון גם באתר ההנצחה בגראונד זירו בניו יורק, שם ניצבו מגדלי התאומים. בטקס הוקראו שמותיהם של אלפי הנספים שקיפחו את חייהם במתקפת הטרור. לגראונד זירו הגיעו בני משפחות הקורבנות, שוטרים וכבאים שנשאו עמם את תמונות הנספים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טקס זיכרון בניו יורק לזכר חללי פיגועי 11 בספטמבר. 2013. AP
הקראת שמות הנספים בטקס בניו יורק, אחר הצהריים/AP
טקס זיכרון בניו יורק לזכר חללי פיגועי 11 בספטמבר. 2013. AP
עוברי אורח חולפים על פני אתר ההנצחה בגראונד זירו/AP

"מי ייתן", המשיך אובמה, "ויהיה לנו הכוח – כמו הניצולים, כמו המשפחות, להמשיך הלאה, לא משנה כמה חשוך הלילה או קשה היום. האובדן הוא נצחי, אבל הגאווה שבלבכם לעולם לא תמות. נתפלל למען אלה שנלקחו מאיתנו, כמעט 3,000 נשמות חפות מפשע". על רקע התקיפה האפשרית בסוריה, אמר אובמה: "עלינו לעמוד על המשמר ולהגן על האומה. הכוח הוא צורך, אבל הוא לא האמצעי היחיד".

בטקס בניו יורק נכחו ראש העיר מייקל בלומברג, לצד קודמו בתפקיד, רודי ג'וליאני, המושל אנדרו קואמו ומושל ניו ג'רזי כריס כריסטי. באותה שעה התקיים טקס זיכרון בפנטגון לזכר הרוגי טיסה 93 שהתרסקה אל תוך משרד ההגנה.

לקריאה נוספת:
נאום אובמה לאומה: תיאורי זוועה - ועסקה עם השטן
אובמה: הצבא מוכן לפעול בסוריה, אך נעניק סיכוי למשא ולמתן
11 שנים לאסון התאומים: המשפחות מתקוטטות והמחבלים לא נשפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully