וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק בארה"ב: עיוורים יוכלו לרכוש ולשאת כלי נשק

במדינת איווה חוששים לפגוע בציבור כבדי הראייה על בסיס מוגבלות פיזית, וכדי למנוע איפה ואיפה - ופגיעה בחוקה האמריקנית - הותר גם לעיוורים לשאת אקדח ברבים. סיבה לדאגה?

עריכה: טל רזניק

סיבה לדאגה? במדינת איווה שבארצות הברית הותר לעיוורים ולכבדי ראייה לרכוש ולשאת נשק, בעקבות תיקון חוק נשיאת נשק מ-2011 שנכנס לתוקף באחרונה, כדי למנוע אפלייה בין אזרחים על בסיס מוגבלות פיזית. לדברי ג'יין הדסון, שעומד בראש ארגון למען בעלי מוגבלויות, מדובר בתיקון ראוי שימנע פגיעה בביטחונו של חלק בציבור. "מניעת נשיאת נשק מעיוורים היא פגיעה בציבור שלם", אמר.

אך רבים במדינה, לרבות בכירים ברשות המבצעת מודאגים מהשלכות החקיקה על ביטחון האזרחים. "למרות שיש לאפשר לעיוורים לקחת חלק בכל פעילות, ולנהוג בהם בשוויון מלא, הפעלת נשק היא עניין אחר", אמר המפקח פטריק קלנסי.

מה שמסבך את העניין החוקתי באיווה, הוא שבניגוד לרישיון נהיגה שבו בכל מדינה ניתן לקבוע קריטריונים בהתאם - בכל הקשר לרישיון נשק, הדבר מעוגן בחוקה האמריקנית. מניעת נשיאת ורכישת נשק מציבור מסויים, נחשב לפגיעה בביטחונם האישי. "אני לא מומחה בראייה", אמר שריף ג'ון לקלר, "אבל כשהראייה שלך מטושטשת, אני חושב שמן הראוי שלא תחזיק אקדח ביד".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully