וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזיפה לנספח צה"ל במוסקבה בשל ניסוי הטיל בים

הנספח הישראלי ועמיתו האמריקני ננזפו על-ידי סגן שר ההגנה הרוסי, אחרי הניסוי בטיל שאותר במכ"ם בים השחור. הבכיר הרוסי אמר כי "קשה להבין כיצד מישהו משחק באש בעת הזו"

משרד הביטחון

משרד ההגנה במוסקבה זימן את נספחי צה"ל וארה"ב לנזיפה, בעקבות תזמון שיגור טיל ה"אנקור" בשבוע שעבר. הפגישה נערכה בשבוע שעבר בין שני הנספחים לסגן שר ההגנה, אנטולי אנטונוב, יום לאחר הניסוי שעשתה ישראל בטיל.

בשיחה עם עיתונאים, אמר אנטונוב כי השיחה עסקה ב"פעולות בים התיכון שאינן מתקבלות על הדעת, ועלולות להשפיע לרעה על הביטחון באזור ובעולם כולו". לדבריו, הוא "אינו מבין כיצד מישהו יכול לשחק בנשק ובטילים באזור בעת הזו". הוא קרא לישראל לקחת אחריות על המצב הביטחון באזור הים התיכון "ולא לשחק באש". לדבריו, מדובר בחבית נפץ שעומדת להתפוצץ, ודי בגפרור אחד כדי להצית אותה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טיל אנקור נישא על גבי מטוס F-15 של חיל האוויר/מערכת וואלה, צילום מסך

הוא ציין כי הים התיכון הוא כעת "האזור הכי פחות-מתאים לניסוי במערכות בליסטיות לכל מטרה שהיא", וכי באזור מרוכזים כוחות משמעותיים של הצי האמריקני, החמושים במערכות רקטיות. לדבריו, הניסוי, שנערך ביום שלישי שעבר, סווג כשיגור של טיל בליסטי לכיוון מזרח, שיכול להגיע גם לרוסיה. הוא הזכיר כי ארה"ב וברית המועצות חתמו כבר ב-1988 על הסכם על פיו עליהן להודיע זו לזו על כל ירי טילים, הסכם שמטרתו לצמצם את הסיכוי לתגובה חריגה בעקבות זיהוי של שיגור טיל. מדובר צה"ל נמסר היום כי "צה"ל לא מתייחס לשיחות פנימיות במסגרת ערוצי הדיפלומטיה הצבאית".

בשעות הבוקר של יום שלישי, סוכנויות הידיעות ברוסיה דיווחו על שיגור "עצמים בליסטים" במזרח הים התיכון, אך דובר צה"ל מסר כי "האירוע המדווח בכלי תקשורת זרים לא מוכר". רק כעבור יותר משעה אישרה מערכת הביטחון כי מדובר בניסוי ישראלי.

ההודעה המסתורית עוררה חשש לתקיפה צבאית במוסקבה, והנשיא פוטין קיבל עידכונים בנושא משר ההגנה. ברשת סקיי הבריטית אף עלתה השערה כי ייתכן ומדובר בניסוי שערכה ספינה אמריקנית. טיל ה"אנקור" משמש את מערכת הביטחון לדימוי טילים בליסטיים, בהם טילי שיהאב וטילי סקאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully