וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל הקיצוץ בשדרות; ראש העיר עוזב את מאהל המחאה

רמי שני

9.9.2013 / 0:05

דוד בוסקילה הקים את המאהל בערב החג ולן שם בימים האחרונים במחאה על הקיצוץ בתשלומי העירייה. לאחר שנציגי האוצר והפנים הסירו את חרב הקיצוץ, הוא ישוב לישון בביתו

ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, הודיע אמש (ראשון) כי הוא ישוב הלילה לביתו בשדרות לאחר שבילה את החג במאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. את ההחלטה קיבל בוסקילה לאחר שבדיונים עם נציגי משרדי האוצר והפנים סוכם על ביטול הקיצוץ בתשלומי העירייה השוטפים, ובמניעת פיטוריהם של עובדי הניקיון בעירייה. "אני חוזר לישון הלילה במיטה אחרי כמה ימים באוהל", אמר בוסקילה. "אני מקווה שמעכשיו לא יהיו עוד קיצוצים בתקציבים ובתשלומים ויתאפשר המשך הפעילות של המתנ"ס ושל גופים אחרים שעליהם הונפה חרב הקיצוצים והפסקת הפעילות", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר לשדרות. בוסקילה במאהל המחאה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האיום בפיטוריהם של עובדי הניקיון בעיריית שדרות הוסר בעקבות המגעים שהתקיימו היום בין הצדדים, לאחר שהעירייה לא העבירה כסף לתשלום המשכורות במשך מספר חודשים. יצוין כי גם משכורות יתר העובדים בעירייה התקבלו באופן חלקי, וכמה מהם לא קיבלו שכר כלל, בדומה לעובדי הניקיון. הדיונים עם פקידי האוצר והפנים הובילו לסיכום בדבר ביטול התקציבים, סכום שמוערך בכארבעה מיליון שקלים בשנה. "זה כל הכסף שהועבר אלינו וממנו שולמו המשכורות והוצאות שוטפות אחרות. הגענו לסיכום שלפיו הקיצוץ הזה יבוטל, וכך נוכל להמשיך את שגרת התנהלות העירייה", הוסיף בוסקילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתמודד בימים אלה על כהונה נוספת. בוסקילה במאהל/מערכת וואלה!, צילום מסך

את המאהל הקים בוסקילה ביום רביעי האחרון, ערב ראש השנה. לפני כשנה פעל בוסקילה באופן דומה כאשר פתח בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה בבירה בטענה כי אינו יכול עוד לנהל את העיר ללא סיוע מצד משרד האוצר. לטענת בוסקילה, המתמודד בימים אלה על כהונה נוספת כראש העיר שדרות, הממשלה קיצצה בחמש השנים האחרונות 118 מיליון שקלים מתקציב העירייה, וכתוצאה מכך נאלצו אנשיה לקצץ בשירותים הניתנים לתושבי העיר כדי למנוע את קריסתה. בוסקילה טען כי מענק האיזון שניתן לעיר – שנועד לאזן בין הוצאות להכנסות העירייה, קוצץ ב-12.5 מיליון שקלים. כמו כן קוצץ התקציב התוספתי לחינוך בגובה 4.5 מיליון שקלים, ואילו התקציב התוספתי עבור שירותי הרווחה בוטל כליל. ראש העיר הסביר כי הקיצוץ גרם לפגיעה ברמת הניקיון של העיר, במערך התאורה הסדיר בה, במערך חיי התרבות של התושבים ובתחומים נוספים.

(עדכון ראשון: 22:30)

ראש העיר שדרות מוחה: הממשלה פגעה בתקציב העירייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully