וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר שדרות מוחה: הממשלה פגעה בתקציב העירייה

רמי שני

6.9.2013 / 9:52

דוד בוסקילה הקים בערב ראש השנה אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים בטענה כי התקציב קוצץ בחדות. לפני שנה שבת רעב בבירה וטען כי אינו יכול לנהל את העיר ללא סיוע

ראש העיר שדרות, דוד בוסקילה, הקים שלשום (רביעי), ערב ראש השנה, אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על פגיעה לטענתו בתקציב העיר. לפני כשנה פעל בוסקילה באופן דומה כאשר פתח בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה בבירה בטענה כי אינו יכול עוד לנהל את העיר ללא סיוע מצד משרד האוצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבת גם לפני שנה. בוסקילה באוהל המחאה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת בוסקילה, המתמודד בימים אלה על כהונה נוספת כראש העיר שדרות, הממשלה קיצצה בחמש השנים האחרונות 118 מיליון שקלים מתקציב העירייה, וכתוצאה מכך נאלצו אנשיה לקצץ בשירותים הניתנים לתושבי העיר כדי למנוע את קריסתה. בוסקילה טען כי מענק האיזון שניתן לעיר – שנועד לאזן בין הוצאות והכנסות העירייה, קוצץ ב-12.5 מיליון שקלים. כמו כן קוצץ התקציב התוספתי לחינוך בגובה 4.5 מיליון שקלים, ואילו התקציב התוספתי עבור שירותי הרווחה בוטל כליל. ראש העיר הסביר כי הקיצוץ גרם לפגיעה ברמת הניקיון של העיר, במערך התאורה הסדיר בה, במערך חיי התרבות של התושבים ובתחומים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוסקילה באוהל המחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוסקילה מנהל מגעים עם גורמים בממשלה כדי להשיב את הכספים שנלקחו לטענתו מהעירייה, אך לדברים, הממשלה "אטומה לצרכי העיר ותושביה". בשל כך, בכוונת העיר להישאר באוהל המחאה עד למציאת פתרון לבעיה בתקציב העיר. "בשנים האחרונות שלחה ממשלת ישראל ידה אל תקציבה של העיר וקיצצה עשרות מיליוני שקלים בשנה, אשר אילצו אותי לתמרן בין עדיפויות ולמצוא את האיזונים על מנת שהעיר לא תקרוס", אמר בוסקילה.

באוקטובר 2012, בעת שבוסקילה שבת רעב במחאה על התנהלות משרד האוצר בנושא תקצוב עיריית שדרות, גורם במשרד האוצר טען כי הסיבה לאי העברת הכספים נבעה מאי עמידת העירייה בתכנית הבראה עליה היא חתמה בדצמבר 2011.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לפני כשנה אושרה לעיריית שדרות תכנית הבראה במסגרתה הוקצו עשרות מיליוני שקלים לצמצום חובות העירייה וגובשה תכנית התייעלות לעירייה. לאחרונה התברר שהעירייה לא עמדה בתנאי תכנית ההבראה ונקלעה למצוקה תזרימית נוספת, ולמרות זאת הוחלט על מתן סיוע נוסף כדי שתושבי העיר יוכלו לקבל שירותים. בדיקה נוספת של תכנית ההבראה תתקיים אחרי הבחירות לרשויות המקומיות.

"העיר שדרות נכללת במפת העדיפות הלאומית וזוכה להטבות ממשלתיות שנתיות בהן הטבות מס וארנונה. בנוסף מקבלים תושבי שדרות סיוע כלכלי מיוחד במסגרתו מושקעים מדי שנה מיליוני שקלים לשיפור השירותים בעיר ולחיזוק ומיגון מבנים בעיר. במסגרת התכנית נבנו בין השאר בתי ספר חדשים וממוגנים, נבנה חדר ממוגן (ממ"ד) בכל דירה במימון ובביצוע המדינה וניתן סיוע לפיתוח אזורי התעסוקה והתעשייה בעיר. ממשלת ישראל תמשיך להשקיע גם בעתיד בעיר שדרות ובתושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully