וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת "סוכני הנסיעות": נהג האוטובוס הורשע בהריגה

רמי שני

8.9.2013 / 11:34

חמש שנים לאחר התאונה הקשה בדרך לאילת שבה נהרגו 24 סוכני נסיעות רוסים הכריע בית המשפט את דינו של הנהג, אדוארד גלפונד. "הוא היה נהג מקצועי שהיה מודע למעשיו", נכתב

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (ראשון) את אדוארד גלפונד, בן 44 מפתח תקווה, נהג האוטובוס בתאונה שבה נהרגו 24 סוכני תיירות רוסים כאשר התהפכו עם האוטובוס בכביש הערבה בדרכם לאילת לפני חמש שנים. בית המשפט קבע כי גלפונד אחראי לתאונה משום שביצע עקיפה מסוכנת, והרשיע אותו בהריגה, בגרימת חבלה חמורה ובפציעה.

השופטת צילה צפת קבעה כי גלפונד היה נהג מקצועי ו"היה מודע למעשיו ולהשלכות שלהן". הם דחו את גרסתו של גלפונד, לפיה האוטובוס שניסה לעקוף האיץ ולא אפשר לו לעבור, וטענו כי "הוא היה מודע לכך שהוא יוצא לעקיפה עם אוטובוס במשקל כ-20 טונות".

התובע בתיק מטעם מחוז הדרום של הפרקליטות, עורך הדין ואדים סיגל, בירך על פסיקת בית המשפט ושלח תנחומים למשפחות הנספים בתאונה. "מדובר באחד התיקים המורכבים והקשים שהתנהלו בתחום תאונות הדרכים במדינת ישראל", מסר סיגל. "יהא זה תמרור אזהרה לנהגי כלי רכב ציבוריים שאוחזים בהגה, תוך אחריות לנוסעים וליתר המשתמשים בדרך".

תאונת דרכים קטלנית בכביש אילת-מצפה רמון. רויטרס
האוטובוס התהפך כמה פעמים תוך שהוא מידרדר במורד המדרון אל עבר התהום, עד שנעצר בתחתיתו/רויטרס

התאונה אירעה בדצמבר 2008 סמוך לבסיס עובדה בכביש מצפה רמון-אילת, כשגלפונד ביקש לעקוף אוטובוס שהיה לפניו, ולצורך כך עבר לנתיב הנסיעה הנגדי. "תוך כדי כך, האיץ גלפונד את מהירות הנסיעה, כך שלקראת סוף הישורת הגיעה מהירות נסיעתו ל-98 קמ"ש – מהירות העולה ב-18 קמ"ש על המהירות המרבית המותרת", נכתב בכתב האישום שהוגש נגדו לאחר התאונה. "מהירות זו הייתה גבוהה גם באורח משמעותי מזו שהתאימה לנהיגה באוטובוס מלא בנוסעים ובכבודתם, היוצא לעקיפת אוטובוס נוסף, בתנאי הדרך המפותלת, המשופעת, לקראת עקומה חדה ימינה, כשמצדה השמאלי תהום עמוקה".

על פי תיאור התאונה בכתב האישום, האוטובוס סטה בשלב הזה לעבר השוליים השמאליים. כשניסה גלפונד לחזור אל הכביש, פגעה הדופן השמאלית-אחורית של האוטובוס במעקה הבטיחות. החל משלב הפגיעה, המשיך האוטובוס בנסיעה המהירה בצמוד למעקה הבטיחות, כשהדופן השמאלית שלו מתחככת במעקה. בתוך כך, איבד גלפונד את השליטה על האוטובוס, והאוטובוס על יושביו החל לנטות שמאלה, עד שנהדף אל מעבר למעקה ולכיוון התהום. מכאן, המשיך האוטובוס להתהפך כמה פעמים תוך שהוא מידרדר במורד המדרון אל עבר התהום, עד שנעצר בתחתיתו, כשהוא הפוך על צדו השמאלי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תאונת דרכים קטלנית בכביש אילת-מצפה רמון. רויטרס
כל נוסעי האוטובוס נפגעו/רויטרס

"כתוצאה מהתהפכות האוטובוס והחבטות שספג במהלך הידרדרותו לתהום, נפגעו כל נוסעי האוטובוס. 24 מסוכני התיירות הרוסים שנסעו בו נהרגו, ואילו 25 סוכנים נוספים, מדריך התיירים וכן גלפונד עצמו, נפצעו בדרגות חומרה שונות. לאוטובוס נגרם נזק כבד", נכתב. "גלפונד נטל סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאה ביודעו כי עקיפת האוטובוס הנוסף על ידי האוטובוס שבשליטתו מסוכנת, ועלולה להביא, כפי שאכן אירע, לתוצאות קטלניות".

תאונת דרכים קטלנית בכביש אילת-מצפה רמון. רויטרס
"גלפונד נטל סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאה ביודעו כי עקיפת האוטובוס הנוסף על ידי האוטובוס שבשליטתו מסוכנת"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully