וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום: נהג האוטובוס הרג את 24 הנוסעים

עדי שמחוביץ ורמי שני

14.7.2009 / 9:19

אדוארד גלפונד מואשם כי הרג 24 סוכני נסיעות מרוסיה בתאונה שארעה בכביש הערבה בסוף השנה שעברה. "הנהג פעל כשהוא יודע שהוא צפוי לגרום לתאונה אפשרית"

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) נגד אדוארד גלפונד, בן 40 מפתח תקווה, נהג האוטובוס בתאונה בה נהרגו 24 סוכני תיירות רוסים כאשר התהפכו עם האוטובוס בכביש הערבה בדרכם לאילת בסוף השנה שעברה. גלפונד מואשם בהריגה, בגרימת חבלה חמורה ובפציעה. כנגד גלפונד נטען כי הוא "פעל כשהוא יודע כי כתוצאה ממעשיו הוא צפוי לגרום לתאונה אפשרית שבה יקופחו חיי אדם בכלל, ובכללם גם נוסעי האוטובוס בו נהג".

בכתב האישום מתוארת התאונה הקטלנית, כאשר גלפונד נהג באוטובוס שהדרדר ביקש לעקוף אוטובוס שהיה לפניו, ולצורך כך עבר לנתיב הנסיעה הנגדי. "תוך כדי כך האיץ גלפונד את מהירות הנסיעה, כך שלקראת סוף הישורת הגיעה מהירות נסיעתו ל- 98 קמ"ש – מהירות העולה ב-18 קמ"ש על המהירות המרבית המותרת. מהירות זו הייתה גבוהה גם באורח משמעותי מזו שהתאימה לנהיגה באוטובוס מלא בנוסעים ובכבודתם, היוצא לעקיפת אוטובוס נוסף, בתנאי הדרך המפותלת, המשופעת, לקראת עקומה חדה ימינה, כשמצדה השמאלי תהום עמוקה".

כתב האישום מתאר עוד כי "בשלב זה סטה האוטובוס לעבר השוליים השמאליים. כשניסה גלפונד לחזור אל הכביש, פגעה הדופן השמאלית-אחורית של האוטובוס במעקה הבטיחות. עתה, החל משלב הפגיעה, המשיך האוטובוס בנסיעה המהירה בצמוד למעקה הבטיחות, כשהדופן השמאלית שלו מתחככת במעקה. בתוך כך, איבד גלפונד את השליטה על האוטובוס, והאוטובוס על יושביו החל לנטות שמאלה, עד שנהדף אל מעבר למעקה ולכיוון התהום. מכאן, המשיך האוטובוס להתהפך מספר פעמים תוך שהוא מתדרדר במורד המדרון אל עבר התהום, עד שנעצר בתחתיתו, כשהוא הפוך על צידו השמאלי".

כתב האישום מסכם את תוצאות התאונה ומציין כי "כתוצאה מהתהפכות האוטובוס והחבטות שספג במהלך התדרדרותו לתהום, נפגעו כל נוסעי האוטובוס. 24 מסוכני התיירות הרוסים שנסעו בו נהרגו, ואילו 25 סוכנים נוספים, מדריך התיירים וכן גלפונד עצמו, נפצעו בדרגות חומרה שונות. לאוטובוס נגרם נזק כבד". האחריות לתאונה מוטלת על גלפונד אשר "נטל סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאה ביודעו כי עקיפת האוטובוס הנוסף על ידי האוטובוס שבשליטתו מסוכנת, ועלולה להביא, כפי שאכן אירע, לתוצאות קטלניות".

הפרקליטות ביקשה לפסול את רישיונו של גלפונד עד תום ההליכים. כמו כן, מחשש כי יימלט מהארץ, ביקשו בפרקליטות להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לגלפונד וכי דרכוניו הישראליים והזרים ימשיכו להיות בידי המשטרה. כמו כן דרשו התחייבות של גלפונד להתייצב לכל דיון שיתנהל בעניינו בבית-המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully