וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק איראני אחד הכחיש את השואה - והוא איננו"

שר החוץ האיראני הלך בדרכו של הנשיא הטרי רוחאני ובירך את היהודים בחג שמח. בתגובה לטענה שהופנתה נגדו בטוויטר, רמז שהנשיא לשעבר אחמדינג'אד הוא היחיד שהכחיש את השואה

שעות לאחר ברכת חג שמח ששלח נשיא איראן הטרי חסן רוחאני לכל היהודים באשר הם, בירך היום (חמישי) גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. "ראש השנה שמח", צייץ זריף בטוויטר. אחת המשתמשות כתבה לו בתגובה: "השנה החדשה הייתה יכולה להיות מתוקה יותר אם היית שם סוף להכחשת השואה, אדוני". הוא השיב לה: "איראן מעולם לא הכחישה את השואה. היחיד שהכחיש את זה איננו עכשיו". ככל הנראה כוונתו לנשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד.

רוחאני ברך אמש את היהודים לרגל השנה החדשה. בעמוד הטוויטר, הנחשב לעמוד הרשמי של רוחאני, הוא כתב "בעת שהשמש עומדת לשקוע כאן בטהרן, אני מאחל לכל היהודים, בייחוד היהודים האיראניים, ראש שנה מבורך". את הציוץ ליוותה תמונה של יהודי מתפלל בבית הכנסת בטהרן בשנת 2011. הציוץ שותף עוד כאלפיים פעמים על ידי הגולשים ברשת החברתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוץ של שר החוץ האיראני בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי ישראל, האוכלוסייה הגדולה ביותר של יהודים במזרח התיכון מתגוררת באיראן. כיום לא ברור כמה יהודים נותרו באיראן, אך ההערכות מדברות על כ-9,000 שחיים בעיקר בטהראן, איספאן ושיראז. היהודים מוגנים על פי החוקה האיראנית ושמור להם מקום במג'לס (בית המחוקקים) האיראני.

עוד בנושא
לשנה הבאה בטהראן? רוחאני איחל "שנה טובה"
כך נערכת איראן למלחמה נגד ”אנגרי בירדס”
איראן: ”איפה הייתה ארה”ב כשסדאם השתמש בכימי?”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully