וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 9 חודשי מצור: הילדים בכפר הסורי מתים מרעב

ארגון סורי פרסם תצלומים של ילדים בני 3 ו-7, תושבי פרבר בדמשק בו האוכל הולך ואוזל. מחסומי צבא וצלפים לא מאפשרים להכניס לשם דבר. "לא ראינו פיסת לחם כבר שישה חודשים"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

ילד קטן, בן לא יותר משלוש, לא יכול היה לשאת יותר את הרעב: הילד שזוהה כאיברהים חליל, הוא תושב מעדמיה שמדרום-מערב לדמשק. הכפר נמצא תחת מצור זה תשעה חודשים והאוכל הולך ואוזל. ארגון זכויות אדם סורי פרסם את תמונותיו של הילד, שככל הנראה מת במהלך סוף השבוע מתת-תזונה חמורה. הארגון פרסם את תמונתו של ילד נוסף, כבן שבע, שמת אף הוא מרעב.

לצד התמונות שפורסמו בעמוד הפייסבוק של הארגון, קראו הפעילים בדחיפות לסיוע מהסהר האדום והצלב האדום, כמו גם מכל ארגוני הסיוע בסוריה, "לפעול למשא ומתן מיידי שיביא לסיומו של המצור ולספק לעשרות אלפי האזרחים אוכל וציוד רפואי". איש אופוזיציה סורי, אחמד אל מועדמי, אמר כי מעדמיה נמצאת במצור של חיילים סורים מאז חודש נובמבר האחרון. "אספקת האוכל נגמרה לנו ואנחנו לא יכולים להכניס שום דבר העירה", סיפר לחדשות CNN.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא ראינו פיסת לחם כבר שישה חודשים", אמר תושב אחר, אבו אלנור. "עברנו על כל אספקת האוכל שלנו, הייצור המקומי והבקר". לדבריו, מחסומי צבא וצלפים חוסמים את הדרכים המובילות לעיר ולא מאפשרים להכניס או להוציא ממנה דבר. בשבוע שעבר דיווח הוועד הבינלאומי של הצלב האדום על מחסור חמור באספקה חיונית, אוכל ומים וציוד רפואי בכמה אזורים שנאטמו לסירוגין לאורך חודשים ושאין בהם גישה לסיוע.

לקריאה נוספת
הישג לאובמה: תמיכה רפובליקנית לפעולה בסוריה
על הגב של ישראל: המסר המאיים של רוסיה לארה”ב
קרי מנסה לגייס תמיכה: הקונגרס בפני הכרעה דומה ל-1938

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully