וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומת קרח" תוקם סביב המפעל הגרעיני בפוקושימה

התכנית השאפתנית תעלה לממשלת יפן כ-473 מיליון דולרים. חומה של אדמה קפואה תוקם סביב הכורים בעזרת צינורות ובהם נוזל קירור ותמנע ממי תהום לבוא במגע עם המים המזוהמים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יפן תשקיע מאות מיליוני דולרים בבניית חומת קרח סביב המפעל הגרעיני בפוקשימה, בניסיון לעצור דליפה של מים רדיואקטיביים. דובר מטעם הממשלה, יושיהידה סוגה, העריך כי עלות הפרויקט מוערכת בכ-47 מיליארד ין – כ-473 מיליון דולרים. המהלך יוצא לפועל לאחר שדווח כי הקרינה במקום גבוהה פי 18 מהרגיל, והיא עשויה לפגוע בחופה המערבי של ארצות הברית במהלך 2014.

הדליפה מהמפעל החמירה לאחרונה והממשלה "חשה שזה הכרחי להתערב במידה הגדולה ביותר שניתן", אמר סוגה. בשנת 2011 נגרם נזק רב למפעל לאחר שרעידת אדמה וצונאמי פגעו ביפן והרסו את מערכת הקירור של הכורים. החברה שואבת מים כדי לקרר את הכורים, אך אחסון כמויות גדולות של מים רדיואקטיביים התגלה כאתגר משמעותי עבור המפעל.

דליפה חדשה בפוקושימה: "קרינה של חמש שנים בשעה". רויטרס
"משבר חסר תקדים" אשר "הולך ומחמיר". המפעל בפוקושימה/רויטרס

במסגרת התכנית הממשלתית, חומה של אדמה קפואה תוקם סביב הכורים בעזרת צינורות ובהם נוזל קירור. היא תמנע ממי תהום לבוא במגע עם המים המזוהמים. מערכת טיהור המים תשודרג אף היא כדי להתמודד עם הצטברות המים הרדיואקטיביים. הנזק שנגרם למפעל מחייב שאיבה תמידית של מים לקירור הכורים – תהליך היוצר 400 טונות נוספים של מים מזוהמים בכל יום.

ד"ר טאטסוג'ירו סוזוקי, סגן ראש הוועדה לאנרגיה אטומית ביפן, סיפר לרשת בי.בי.סי כי המצב במפעל הגרעיני הוא "משבר חסר תקדים" אשר "הולך ומחמיר". לדבריו, התכנית להקפיא אדמה מסביב לאתר היא "מאתגרת", וצריך פתרון קבוע לבעיה. שימוש בשיטה זו נעשה רק בקנה מידה קטן יותר בעבר בכדי לבלום התפשטות זיהומים, אך לא של זיהום רדיואקטיבי, הוסיף סוזוקי.

בחודש שעבר הודיעה הנהלת המפעל כי התגלתה דליפה של 300 טונות מים רדיואקטיביים. מדובר בכמות של 100 מיליזיוורט בשעה, המקבילה "לחשיפה המקסימלית של עובדי הכוח במשך חמש שנים", הסביר מסאיוקי אונו, מנהל "טפקו", חברת החשמל של טוקיו. כלומר, מדובר ברמות קרינה חזקות מספיק "כדי להעניק למישהו מנת קרינה של חמש שנים בשעה אחת".

דליפה חדשה בפוקושימה: ”קרינה של 5 שנים - בשעה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully