וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ברגעי הפחד בנתב"ג: "נשמעו יריות, פינוי קהל"

3.9.2013 / 16:08

הקלטות מערכת הקשר ותיעוד מצלמות האבטחה חושפים את הדרמה הלילית בשדה התעופה לאחר פריצת משאית גנובה למתחם, שנעצרה רק לאחר ירי לעבר גלגליה. "הקפאת מצב מלאה בשדה"

צילום: רשות שדות התעופה, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

סרטוני האבטחה והקלטות מערכת הקשר של המאבטחים שופכים אור על תגובת צוותי הביטחון לפריצת המשאית הגנובה הלילה (שלישי) לשדה התעופה בן גוריון. נהג המשאית ונוסע נוסף, שניהם פלסטיניים, פרצו הלילה (שלישי) את מחסום הכניסה בשער הראשי בשדה התעופה בן גוריון. ככל הנראה הגיעו למקום בטעות, לאחר שגנבו את כלי הרכב.

המאבטחים הפעילו נוהל חרום, תנועת הטיסות הופסקה ומיד נפרסו חסימות נוספות. המשאית, אשר המשיכה בנסיעה מהירה, נעצרה לאחר שבוצע לעברה ירי. שני הפלסטינים הורדו מהמשאית. חבלן משטרתי שהגיע למקום בחן את המשאית, עליה לא נמצאו חומרי נפץ או כל משא חשוד.

נהג משאית פלסטיני פרץ מחסום בנתב"ג, ספטמבר 2013. יותם רונן
נהג משאית פלסטיני פרץ מחסום בנתב"ג, ספטמבר 2013/יותם רונן

"הנהג דיבר עם הסורקת", מעדכנים המאבטחים את עמיתיהם ברשת הקשר. "הוא לא הציג תעודה והמשיך לנסוע. היא הצליחה לזהות שהוא הזיע". "המשאית בורחת אני אחריה, ננסה לחסום אותה", מעדכן מאבטח נוסף. בשלב מסוים פתח כאמור אחד המאבטחים באש לעבר גלגלי הרכב, אך עמיתיו לא ידעו תחילה מי היורה. "נשמעו יריות. שני אנשים במשאית. פינוי קהל מזרחית למפלס 2 בגין המשאית. היו יריות במפלס 2 בעקבות המשאית".

בתגובה, מורה אחד המאבטחים על "הקפאת מצב מלאה בשדה". צוותי האבטחה השתלטו על החשוד ועדכנו כי "מתבצע חיפוש גופני, הבן אדם בשליטה ולא זז. אנחנו בשליטה על שני האנשים". הוא עדכן את חבריו כי לירי אחראי מאבטח שירה בגלגלי המשאית. וזמן מה לאחר מכן חזר שדה התעופה לפעול בשגרה.

מסיכום הראשוני של מנהל חטיבת הביטחון בנתב"ג זוהר גפן עלה כי המאבטחים "פעלו על פי נהלי החירום באופן מתואם ומושכל, תוך הפגנת קור רוח ומקצועיות לאורך כל התרחיש. הם הפעילו נכון את יכולות הלחימה תוך הבנת האירוע וקבלת החלטות מבצעיות ראויות". לדבריו, מעגלי האבטחה בנתב"ג הופעלו בצורה נכונה ועל פי הנדרש לתרחיש. גפן ציין כי אירועים בהם נהגים אינם מבצעים את הנחיית הבודקים הינם שכיחים וכי אנשי הביטחון נדרשים "לפעולה שקולה ומדודה בהתאם לאיום הנשקף לנוסעים ולטרמינל".


עוד בנושא
דרמה לילית בנתב"ג: נהג משאית פלסטיני פרץ מחסום, הטיסות הופסקו

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully