וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב חג מעונן: סיכוי קל לטפטוף ברביעי וחמישי

לי בן שי

3.9.2013 / 14:14

הטמפרטורות יהיו נמוכות מהממוצע לעונה ורק בשישי תורגש עליה קלה בטמפרטורות. הקיץ האחרון היה הנוח ביותר מ-1997 ורשות המים הודיעה כי מפלס הכנרת היה השנה בשיא של 8 שנים

מתחילים להרגיש סתיו: אמנם השנה חגי תשרי יחולו על שעון קיץ, אך סימנים ראשונים של סתיו יגיעו כבר מחר (רביעי) לארוחת החג. מאיה ברטוב, חזאית בשירות המטאורולוגי, מסרה לוואלה! חדשות כי מחר בערב ובחמישי בבוקר ישנו סיכוי לטפטוף, שלא יתפתח לגשם. "מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן, והוא ייתן הרגשה חורפית יותר. הטמפרטורות יהיו מעט נמוכות מהממוצע בעונה", הוסיפה ברטוב. בירושלים יגיעו הטמפרטורות בימים רביעי וחמישי לכ-28 מעלות, כשהממוצע החודשי בהשוואה לעשור האחרון עומד על כמעט 30 מעלות. בתל אביב הטמפרטורות יעמדו על 27 מעלות כשהממוצע עומד על 30 ובטבריה הטמפרטורות יעמדו על 35 מעלות, כשהממוצע עומד על כ-37.

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ולא צפוי שינוי משמעותי בטמפרטורות. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף בצפון הארץ ובמישור החוף. בשישי תורגש עליה קלה בטמפרטורות.

הקיץ האחרון - הנוח מאז 1997

מנתוני השירות המטאורולוגי עולה כי הטמפרטורות בחודש אוגוסט האחרון היו קרובות לממוצע הרב-שנתי בהרים ובפנים הארץ ומעט חם ממנו במישור החוף. בשילוב עם חודש יולי שהיה קריר מהממוצע בחלקים הפנימיים ניתן לקבוע שהקיץ האחרון היה הנוח ביותר באזורים אלה מ-1997. יצוין כי סטיית הטמפרטורות מהממוצע הייתה קטנה במהלך חודשי הקיץ בשנה זו. השינויים מיום ליום היו קטנים ולא היו ימים חמים בצורה משמעותית.

מפלס הכנרת עולה מהגשמים. ג'יליס
מפלס הכנרת הגיע לשיא של שמונה שנים השנה. הכנרת, ינואר/ג'יליס

בתוך כך, רשות המים הודיעה היום כי מפלס הכנרת עמד בשנה האחרונה בשיאו על 209.86- מטרים, המפלס הגבוה זה שמונה שנים. בשני החורפים האחרונים, בשל הגשמים ומדיניות השאיבה של רשות המים, מפלס הכנרת עלה בכארבעה מטרים. עליית המפלס הביאה להצפה של שטחים נרחבים שהיו מחוץ למים במהלך שש-שמונה השנים האחרונות לסירוגין. העלייה במפלס הביאה להצפת הצמחייה וכתוצאה הביאה לשיקום הדגה. בשנת 2012 דגו 166 טונות של אמנון הגליל, לעומת שמונה טונות ב-2008.

גם איכות המים השתפרה באופן ניכר וכמו כן חל שיפור באצות במי הכנרת. אצת הפרידיניום (אצה "טובה", שתרומתה למארג המזון באגם חיובית) חזרה להופיע בשנתיים האחרונות, אחרי שלא נראתה ארבע שנים רצופות, כך לפי נתוני המעבדה לחקר הכנרת של חקר ימים ואגמים לישראל. האצות הכחוליות, הרעלניות, נמצאו בריכוזים נמוכים יותר מאשר בחודשי הקיץ בשנים האחרונות. עד סוף אוגוסט 2013 לא נמצאו רעלני כחוליות במי הכנרת. פועל יוצא נוסף של העלייה במפלס הכנרת הוא הירידה בכמות החלזונות שפלשו לאגם ודחקו את מקומם של המינים הטבעיים.

לקריאה נוספת:
לראשונה אי פעם: מפלס הכנרת עלה ב-2 סנטימטרים בחודש מאי
החורף החל כסוער וגשום, אבל הסתיים כממוצע
המהדורה: יולי היה הנעים ביותר בעשור האחרון

וואלה! מזג אוויר

לפניות לכתבת: leebenshay@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully